Wat is er nieuw

Welke vis als blikvanger in aquarium?

Lid geworden
19 juli 2024
Leeftijd
24
Ha allemaal,

Ik ben op zoek naar een vis, liefst koppeltje of gewoon 2, die als echte blikvangers dienen in mn bak.
Ik heb nu een schooltje vuurneons, schooltje roodbekzalmpjes, 2 koppeltjes platys en koppeltje ancistrussen.
Maar ik wil dus iets wat opvalt, liefst wat grotere vis, en zat te denken aan gourami’s maar veel verder kom ik niet.

Wie heeft de gouden tip?
Dankjewel!

Hoe groot is het aquarium, hoe is het ingericht?
Goeie vraag idd, is 130 liter, zal wel even een foto erbij doen
IMG_3278.jpeg

Ik zou nog even wachten met goeramies tot de planten wat beter zijn aangeslagen.
Gezien de temperatuur die je voor de roodkopzalmpjes nodig hebt zijn de meeste goeramies niet geschikt. Ook voor de platies is het al vrij warm. Je zou kunnen kijken naar een groepje van 5 Betta splendens Vrouwtjes!, die brengen veel kleur en leven in de bak.

Je zou kunnen overwegen om er een kleine groep Farlowella's in te doen.

Is er voor goeramies kouder water nodig dan voor roodkopzalmpjes?
Afhankelijk van de soort natuurlijk, roodkopjes houdt je vanaf 23 graden. Trichogaster lalius, chuna en labiosa oftewel de kleinere soorten vanaf 18. Dat maakt nogal wat verschil.

Eens dat een ramirezi niet direct een aanrader is, maar waarom zou die zijn kieuwen moeten spoelen? Dingen die niet door de kieuwen passen (zoals groter substraat) worden gewoon uitgespuugd. En/of eten wordt van de bodem gezogen. They'll live.

Bedankt voor jullie reacties! Toevallig is hij vannacht ineens lek geraakt, dus heb hem voor nu gekit maar wie weet moet er een andere bak komen dus ik wacht nog maar ff met nieuwe visjes.
Temperatuur is 24 graden en voor zover ik ze goed observeer gaat dat prima.

Heb twee dagen terug de hele bak opnieuw ingericht, maar alle planten had ik al dus verwacht dat ze goedgaan aanslaan want ze komen dus niet net uit de winkel.

Dank iig! Denk dat het dan toch een koppeltje gourami’s wordt tenzij er nog een gouden tip komt 😛

Bedankt voor jullie reacties! Toevallig is hij vannacht ineens lek geraakt, dus heb hem voor nu gekit maar wie weet moet er een andere bak komen dus ik wacht nog maar ff met nieuwe visjes.
Temperatuur is 24 graden en voor zover ik ze goed observeer gaat dat prima.

Heb twee dagen terug de hele bak opnieuw ingericht, maar alle planten had ik al dus verwacht dat ze goedgaan aanslaan want ze komen dus niet net uit de winkel.

Dank iig! Denk dat het dan toch een koppeltje gourami’s wordt tenzij er nog een gouden tip komt 😛
Lekker gourami doen, wellicht wat drijfplantjes via marktplaats opkopen

@lottejansennnn jouw bak is toch lek? Zou in de nieuwe bak alleen zand als bodem doen en dan koppel Mikrogeophagus altispinosus nemen. Leuke, makkelijke vissen. Opvallend aanwezig, zonder aggressief te zijn.

@lottejansennnn jouw bak is toch lek? Zou in de nieuwe bak alleen zand als bodem doen en dan koppel Mikrogeophagus altispinosus nemen. Leuke, makkelijke vissen. Opvallend aanwezig, zonder aggressief te zijn.
Ja klopt! Gister nieuwe geïnstalleerd dus ga nog even wachten met nieuwe visjes. Heb klein grind (1-2 mm), zou dat al te groot zijn voor ze?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan