Welke vis is dit?


M

Max L.R

Guest
Laatst liep ik door een tuincentrum en kwam een aquarium tegen met deze vissen er in. Het lijkt heel erg op een soort haai maar in dit tuincentrum worden geen zoutwater vissen gehouden. Zouden dit dan zoetwaterhaaien zijn? en zo ja welke zouden dit dan zijn?

alvast bedankt!
!
IMG_0485.JPEG
IMG_0484.JPEG
 

Bijlagen

  • IMG_0484.JPEG
    IMG_0484.JPEG
    124.9 KB · Weergaven: 87
Laatst liep ik door een tuincentrum en kwam een aquarium tegen met deze vissen er in. Het lijkt heel erg op een soort haai maar in dit tuincentrum worden geen zoutwater vissen gehouden. Zouden dit dan zoetwaterhaaien zijn? en zo ja welke zouden dit dan zijn?

alvast bedankt!
!Bekijk bijlage 295979Bekijk bijlage 295980
Mogelijk een soort zoals deze.

 
Hmmm het lijkt niet echt op de Seemanni en den Pangasius Conchophilus want de gene in het tuincentrum hebben geen baarddraden ik heb hier nog juist naar gezocht bij die in het tuincentrum omdat ik het al zo apart vond. ik blijf nog even doorzoeken maar bedankt!
 
haaivinbarbeel ? baarddraden kunnen misschien ook nog later komen ? Ook zie ik er wel 1 bij de eerste foto bij de vis/haai die naar je toe zwemt
 
Volgens mij toch éénervandere soort uit de Pangasius familie, welke precies weet ik niet.
Ze zien er mooi uit, maar deze scholenvissen worden meestal te groot voor een doorsnee bakje.
 
Is het niet de pangasius sutchi? Die worden erg groot.
 

Terug
Bovenaan