Wat is er nieuw

Welke vis is dit?

Ferryarthur

Well-known member
Lid geworden
10 juli 2024
Berichten
87
Leeftijd
33
Hallo iedereen,

Vis van de foto heb ik gekocht, alleen betwijfel ik nu of dat klopt. Na mijn eigen zoektocht. Wil graag eerst horen wat jullie denken.
 

Bijlagen

  • 20240828_183518.jpg
    20240828_183518.jpg
    4.8 MB · Weergaven: 43
  • 20240828_183515.jpg
    20240828_183515.jpg
    4.8 MB · Weergaven: 38
  • 20240828_183333.jpg
    20240828_183333.jpg
    4.7 MB · Weergaven: 37
Een Loricaria lijkt me.
Ja dat dacht ik dus ook (google ook ol basis van de foto). Maar werd verkocht als een sturisoma. Scheelt qua formaat nogal wat.

@Lysia wat denk jij? Wou een farlo/sturisoma door jouw idee haha.

Lori is wel wat rotter qua temp
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft de Sturi een iets langer snuitje.
 
Het is iig geen Farlowella...
 
Lanceolata zeker weten
 
Even een suffe vraag (of niet) maar wat zijn de verschillen tussen deze, de Farlowella en de Sturisoma? Ik probeer het online te vinden, maar kom er niet helemaal uit. En dan kan TS tenminste ook de één van de ander onderscheiden (hopelijk..)
 
Volgens mij heeft de Sturi een langere snuit.
 
Tamelijk subtiel verschil dus
 
Farlowella zijn echt smalle stokjes en hebben net als sturisomas een lange neus. Sturisoma is echter veel robuuster.
Qua vorm lijken Sturisoma en Rineloricaria wel op elkaar, Sturisoma heeft langere staartdraden en een puntneus.
 
Even een suffe vraag (of niet) maar wat zijn de verschillen tussen deze, de Farlowella en de Sturisoma? Ik probeer het online te vinden, maar kom er niet helemaal uit. En dan kan TS tenminste ook de één van de ander onderscheiden (hopelijk..)
Ja dat vooral. De snuit, Lengte en iets qua robuust. Deze is heel plat qua neus.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan