Wat is er nieuw

Welke vis is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RandyP
  • Startdatum Startdatum
R

RandyP

Guest
Hey mensen,

Ik heb vorige week(end) 2 vissen uit een zwaar overbevolkte 60cm gered maar niet weet ik niet welke vissen het zijn, kwa lichaamsbouw zou ik denken jonge goudvis maar de kleur(en) zijn anders.

Sorry voor de foto kwaliteit kon even geen betere maken

deze is het donkerst en heeft de grootste vinnen
randyp_wat_1.jpg

Deze is iets kleiner en de kleur is brons-ish (lijkt goud op foto)

655685_0_82_randyp_wat_2.jpg

Dat zijn goudvissen inderdaad. Kijk of je er een mooie vijver voor gevonden krijgt en tot die tijd veel voeren en water verversen. 🙂

Ik zal inderdaad op zoek gaan naar een vijver.
Is dit dan een ''nieuwe'' soort goudvis?
De goudvissen die ik ken zijn allemaal goudkleurig.

Dan ben jij heel nieuw in de hobby, want goudvissen zijn er in wit, geel, oranje, zwart, wildkleur, rood, shubunkin (zilver/blauw of rood met vlekken) en combinaties van voorgaande. 😉

De onderste vis wordt geel vermoed ik.

Goudvissen zijn er idd in heel veel verschillende vormen en kleuren, ryukin, ranchu, pearlscale, moor, oranda en ga zo maar door.
Zou ook een lekkere vijver voor ze zoeken, of een groot aquarium aanschaffen voor ze met een sterk filter aangezien ze nogal vervuilend zijn.

Erg goed van je dat ze gered hebt! Maar denk er aan dat ze erg veel ruimte nodig hebben om goed te kunnen groeien, dus ja, vijvertje zoeken 😉

Ik ben begonnen met 2 shubunkins in een 30cm bak :sorry:
IK ken de vormen zoals sluier etc wel maar dan zal dit wel de wildkleur zijn. heb ondertussen ook al een vijver gevonden maar als ik ze daar nu in doe worden ze waarschijnlijk als prooi gezien door andere vissen.

En dan te bedenken dat die kennis ongeveer 16 goudvis kweekvormen, waaronder 2 shubunkins van +/- 18cm, en een handvol guppen in een soortgeleijke 60 cm heeft zitten.....

Nou ja, ik zal ze wat laten groeien en van de zomer uitzetten

Met voldoende voer en waterverversingen groeien ze zo'n 2 cm. per maand. Ik zou ze 5x per dag voeren en om de dag 50% verversen.

ik voer ze nu 3x per dag, 's ochtends, als ik terug kom van school en rond 20.00.

Water ververs ik nu zo'n 30% per dag maar zal ik opvoeren naar 50%.

Ik moet wel zeggen dat er ook een opgevangen (borstel neus) ancistrus bij-inzit (2-3cm en uit dezelfde bak).

Zal ze nug eff wat te eten geven

De borstelneus-meerval (Ancistrus cf. cirrhosus) kan eigenlijk vrijwel iedere aquariumliefhebber gebruiken, dus dat mag het probleem niet zijn.

De goudvis helaas wel, ongeacht welke vorm het is.
De eerste lijkt mij een 'sluierstaart' en de andere een 'gewone' goudvis).
Die passen die gewoon niet in een "kom".

Een heel groot aquarium zou misschien nog net kunnen, maar in de meeste gevallen is een vijver een betere oplossing.
En dan liefst een vijver die diep genoeg is om de winter te kunnen overleven .....

Paddy.K.1966 zei:
De borstelneus-meerval (Ancistrus cf. cirrhosus) kan eigenlijk vrijwel iedere aquariumliefhebber gebruiken, dus dat mag het probleem niet zijn.

De goudvis helaas wel, ongeacht welke vorm het is.
De eerste lijkt mij een 'sluierstaart' en de andere een 'gewone' goudvis).
Die passen die gewoon niet in een "kom".

Een heel groot aquarium zou misschien nog net kunnen, maar in de meeste gevallen is een vijver een betere oplossing.
En dan liefst een vijver die diep genoeg is om de winter te kunnen overleven .....

Zoals je kunt lezen heb ik al een vijver gevonden maar ze zullen nog iets moeten groeien zodat ze van zodanige grote zijn dat ze niet door andere vijvervissen worden opgegeten.

Het is duidelijk geen sluierstaart omdat hij een gewone staart heeft, verder hebben ze allebei nu een zwarte kleur, tegen donker zwart aan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan