Wat is er nieuw

Welke vis is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter viken
  • Startdatum Startdatum
V

viken

Guest
a4if.png

Welke vis is dit? Is dit een visetende soort? We hebben deze gekocht al een hele tijd geleden. In de viswinkel stond dat dit een size Small was en niet agressief. Toch merken wij dat er regelmatig kleine visjes beginnen te verdwijnen en er sterfgevallen zijn die bijtwonden vertonen. Deze vis is inmiddels toch wel al 4x groter dan de gemiddelde guppy.

Tja, toen je hem kocht was hij waarschijnlijk inderdaad "small" maar hij wordt toch echt wel een stukje groter. Als ik het goed heb , heb je de Platydoras costatus

Nmg25fv5j32506wGY6XwobiACNm_vpq1.jpeg

Die is inderdaad vreedzaam ten opzichte van vissen die even groot zijn als hij. Kleiner spul vindt hij echter best aantrekkelijk om te eten

zie ook : http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... tatus.html

Bij mij vrat bij op slot zwaarddragers van 8cm op en dat heeft ervoor gezorgd dat ik de hobby even helemaal zat was.

Ze gaan trouwens gemakkelijk 20 jaar mee.

Dierenwinkels zijn meestal niet te vertrouwen, ze willen immers lekker veel verdienen. Als je een onbekende vis tegenkomt kun je beter eerst wat informatie over de vis opzoeken voordat je hem koopt. Maar ik denk dat ik jou dit niet meer hoef te vertellen 😛

Dat is een roofmeerval, pure vlees/aaseter. Nachtactief. De bek is net zo breed als zijn kop dus daar gaat een aardig visje in. Lengte max een cm of 20. Goede vis om bij grotere cichliden te houden. Geen goede vis voor in een 'standaard' gezeldschapsbak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan