Wat is er nieuw

Welke vis is dit?

V

voodi

Guest
Hallo,

Ik heb van een vriend de volgende vis gekregen omdat zijn aquarium te klein werd. Nu vraag ik mij alleen af welke soort dit is. Ook heeft hij al aardig wat vissen gedood. Ik vind vooral wat vuurneons met een grote hap eruit. Verder jaagt hij het vrouwtje ook op. Iemand een idee? Mijn aquarium is 240 liter.

-vuMnTpXBMKO1Wd8D3JciXSt4_tCT1DR.jpeg

Idd een Green terror een van de mooiste vissen die er zijn vind ik. Maar enorme rovers.

Het zijn vissen voor een speciaalbak. Jou bak zal helemaal leeg gevreten worden als je dit zo laat.

Dat is inderdaad de Aequidens rivulatus. een van de agressiefste vissen die je kunt krijgen 😉

Zeker in een bak van 240 liter moet je er geen medebewoners bij doen. Hij zal je hele bak uitmoorden. Zorg voor voldoende schuilplaatsen voor de vrouw, anders gaat die het ook niet redden.

Denk dat jouw bak te klein is om deze vis verantwoord als koppel te houden!

Bij dit soort cichliden moet je je aquarium inrichten zodat de inrichting tegen een stootje kan. Stukken kienhout en ronde stenen met schuilplaatsen er tussen, grote amazone zwaardplanten en reuzenvallisneria's. Planten moeten goed verankerd zitten omdat deze Aequidens rivulatus ook wel een kuil wil graven. Hij bewaakt zijn territorium goed en dat heeft gevolgen voor medebewoners. Als er op een steen eitjes zijn gelegd worden die beschermd en zal er geen enkele vis in de buurt mogen komen. Daarom zal je goed moeten nadenken of het wel mogelijk is om er medebewoners in te doen. Een Ancistrus zal altijd wel kunnen maar zeker geen kleine zalmpjes als vuurneons, dat worden snel voerneons.

Ik zou je willen adviseren om geen vissen in je aquarium te doen die je van een ander krijgt omdat ze daar niet in het aquarium passen. Ze doen ze niet voor niets weg en laat ze zelf maar voor een oplossing zorgen zonder dat de vis in jouw aquarium terecht komt. Je moet namelijk van alle vissen in je aquarium weten hoe ze verzorgd moeten worden en wat hun gedrag is.

Hobbygroet,
Jos Hut

Wauw, wat een prachtige vis !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan