Wat is er nieuw

Welke vis is dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter An dyvm
  • Startdatum Startdatum
A

An dyvm

Guest
Weet iemand welke vis dit is kreeg hem erbij toen ik het aquarium overnam

Sorry moest nog even uitvinden hoe ik dat hier op kreeg

226719_0_82_andyvm.jpg

Weleens panga filet gegeten?
Dat is in dit geval vis op de foto!

Eet smakelijk! 😉

Hmmm .....

Ik vrees dat bij jouw aquarium een (letterlijk) heel groot probleem is meegekomen .....

Probleem omdat die zo groot word of is het ook een gevaar voor mijn andere vissen. Heb hier niet veel ervaring mee dus wat tips zou welkom zijn

Welke afmeting heeft je bak?
Als die groter wordt zou dat wel een probleempje kunnen worden, en hebben deze actieve vissen graag meerdere soortgenoten om zich heen, een bak met genoeg zwemruimte voor ze, lijkt me genoeg.
Schrik niet wanneer je bijv in de bak bezig bent, ze willen wel eens roerloos op de bodem blijven liggen als ze in de stress schieten, maar na zo'n kwartiertje komen ze weer bij en zwemmen gewoon weer verder.
Zijn niet moeilijk met waterwaarden, hebben graag wat stroming en zijn ook geen moeilijke eters en zullen ze best eens een visje kunnen pakken dat in hun bekje past.

Mijn bak is 1 meter zo een 200 liter en hij heeft het naar zijn zin heb hem nu een maand of 2 en is altijd wel bewegelijk of ik nu schoonmaak of niet. Hij is zo een 10 cm lang nu

Er was me wijsgemaakt dat hij een haaisoort is en de andere vissen op eet dus wist het even niet meer en daarom hier deze vraag

En wat is een bak met genoeg zwemruimte voor een vis die 2 meter kan worden, Panchax? Dat heeft niemand hier thuis staan...

Doe dat beest een lol en maak hem af voordat hij doodgaat aan vergroeiingen omdat de huisvesting verre van voldoet aan zijn behoeftes en er geen hoop is dat de vis ooit wel correct gehuisvest wordt. Zulke vissen zouden echt niet (levend) verkocht mogen worden.

Jones zei:
En wat is een bak met genoeg zwemruimte voor een vis die 2 meter kan worden, Panchax? Dat heeft niemand hier thuis staan...

Doe dat beest een lol en maak hem af voordat hij doodgaat aan vergroeiingen omdat de huisvesting verre van voldoet aan zijn behoeftes en er geen hoop is dat de vis ooit wel correct gehuisvest wordt. Zulke vissen zouden echt niet (levend) verkocht mogen worden.

Eens.

An dyvm zei:
Mijn bak is 1 meter zo een 200 liter en hij heeft het naar zijn zin heb hem nu een maand of 2 en is altijd wel bewegelijk of ik nu schoonmaak of niet. Hij is zo een 10 cm lang nu

Er was me wijsgemaakt dat hij een haaisoort is en de andere vissen op eet dus wist het even niet meer en daarom hier deze vraag

Hij heeft het zer zeker nu NIET naar zijn zin. Nog afgezien van de bakmaat, het is een scholenvis jij hebt er maar 1 dus dat is al zeer zielig, en hij houdt van flinke stroming in de bak heb je dat?

Dit is dus geen haai (duh, zoetwatervis) maar een roofmeerval, dus ja, tetra's enzo lust ie prima.

Ben daar natuurlijk ook mee eens en niet geschikt voor normale aquaria. Alleen in dierentuinen, maar zelfs daar hebben die ook genoeg van.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan