Wat is er nieuw

Welke vis is dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Martin Alferink
  • Startdatum Startdatum
M

Martin Alferink

Guest
Welke vis is dit en kan ik die in een gezelschap van 90X60X60 cm houden met 20 neon tetra's 10 coridora's panda en een dozijn vuurgarnalen.
586852hurricane_0_85_picture.jpg

lijkt hierop.
Bleeding Heart Tetra Hyphessobrycon erythrostigma

Google afbeeldingen. .Tetra

Een hele bleke (ws heb je geen drijfplanten en/of eenlichte bodem) Hyphessobrycon bentosi "Whitefin".Het is een vrouwtje.

Een Mannetje.
8dDqNf9p0OK5pT_gPB57ZWpVoBO67SfI.jpeg

Ik heb de foto in een dierenzaak gemaakt maar daar stond er niet bij wat het was en niemand van de winkel te bekennen

Bertus de foto die ik plaatste is een man en die van de topic starter een vrouw.

Op het filmpje zie je een man en vrouw van de gewone vorm die pronken, en daarom hun vinnen spreiden. Normaal doen ze dit niet. Ook is het vrouwtje van de topic starter nog jong met onvolgroeide vinnen.

Hier zie je de whitefin: https://www.youtube.com/watch?v=9jXXDYue0Aw

En hier ook: https://www.youtube.com/watch?v=vP-udjF2IHA

Inderdaad.
Ga ik ook halen,als de bak klaar is.

Killerfish zei:
Is dit niet de Hyphessobrycon rosaceus? [/quote}
Dat is een synoniem van de Hyphessobrycon bentosi.

Botia zei:
Een hele bleke (ws heb je geen drijfplanten en/of een lichte bodem) Hyphessobrycon bentosi "Whitefin".Het is een vrouwtje.

Gelukkig heeft de TS deze vis in een winkel gezien, en niet in zijn eigen aquarium. Hij vraagt zichzelf (en ons) nog af of de vis een optie voor zijn bak is. Gelukkig dus dit keer de juiste volgorde .....

Ik heb trouwens zelf een school Hyphessobrycon sweglesi (rode fantoomzalm), daar zou het wat mij betreft ook wel een slecht op kleur zijnd exemplaar van zijn.

Maar even terug naar de vraag: is dit een goed idee in het aquarium van TS?
De combinatie met een school neontetra's vind ik op zichzelf zo gek nog niet; een lancetvormige en een ruitvormige middenlaagbewoner.
En op het totaalvolume van ruim 300 liter lijken de aantallen mij ook nog niet zo verkeerd.
Wel denk ik dat de middenlaag met deze vissen erbij behoorlijk druk wordt, vooral vergeleken met de bovenlaag. Maar misschien zou dat met een oppervlakte-gerichte soort erbij wel weer in evenwicht kunnen komen.

Als ik de rekenregel 1 gram vis per 3 liter water er even bij haal kom ik bij de huidige bezetting op pakweg 25 gram (ik reken dan 1 neontetra als 3/4 gram en een Cory als 1 gram) op 300 liter.
Daar kan nog aardig wat bij.
Een school van 20 Hyphessobrycon bentosi (die ik ook even op 1 gram reken) zou daar 35 gram van maken.

Dat laat ruim voldoende ruimte over voor een leuke school aan de oppervlakte. Ik denk dan bijvoorbeeld aan 20 Carnegiella strigata (marmerbijlzalm) of 20 Nannostomus eques (penseelvis).

Ik denk dan ook dat een school van deze vis voor TS een hele goede keuze zou kunnen zijn, vooral als hij ook voor een mooie school aan de oppervlakte zorgt, een heel goed idee zou kunnen zijn.

Waarom moet het altijd zo moeilijk met geschatte grammen in een regel waar nooit iemand van gehoord heeft, als je ook de cm per liter kan gebruiken?
Het lijkt mij ook wel te kunnen. Zou dan voorheen groep van ongeveer 10 gaan. Bij dit bestand hoef je de temperatuur niet heel hoog te hebben, 22 graden is warm zat.

De Hyphessobrycon sweglesi heeft altijd een schoudervlek. Zelfs de slecht op kleur zijnde exemplaren. Ook hebben ze een duidelijke zwarte vlek in de Rug vin. Dit is echt 100% zeker een vrouwtje van de Hyphessobrycon bentosi "Whitefin".

Hyphessobrycon sweglesi (slecht op kleur).
6Yz8Rlq0uksNJyHtz-VC7w551QN7JSwP.jpeg

Thnx allemaal voor de antwoorden 20 stuks worden morgen gehaald, en we gaan voor de toplaag voor de gemarmerde bijlzalm

Martin Alferink zei:
Thnx allemaal voor de antwoorden 20 stuks worden morgen gehaald, en we gaan voor de toplaag voor de gemarmerde bijlzalm

Leuke visjes die bijlzalmen, het zijn wel erg goede springers, houd hier dus rekening mee met bijvoorbeeld het verversen van water.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan