L
LindaNa
Guest
Bij het schoonmaken van de vijver naast ons nieuwe huis, kwam ik onderstaande vis tegen. Hij is ongeveer 4 cm lang. Krijg de foto helaas niet scherper. Weet iemand welke vis dit is?
LindaNa zei:Bedankt allemaal! Ik heb hem inderdaad weer teruggezet in de vijver. Ik zal er binnenkort een aantal bijkopen, want hij is nu wel erg eenzaam. Het zijn scholenvissen toch?
LindaNa zei:Bedankt allemaal! Ik heb hem inderdaad weer teruggezet in de vijver. Ik zal er binnenkort een aantal bijkopen, want hij is nu wel erg eenzaam. Het zijn scholenvissen toch?
nekoneko zei:LindaNa zei:Bedankt allemaal! Ik heb hem inderdaad weer teruggezet in de vijver. Ik zal er binnenkort een aantal bijkopen, want hij is nu wel erg eenzaam. Het zijn scholenvissen toch?
Het zijn scholenvissen maar ik zou er niet meer instoppen als ik jouw was. Ze zwemmen als school in de rivier maar een vijver is nogal klein vergeleken.
Botia zei:@nekoneko: De vis op jou foto is naar mijn mening ook een Winde.
Een Blankvoorn heeft donker oranje ogen en een winde heeft dat niet. Ook zijn de vinnen roder
Nekko zei:je weet dat dit een topic is van 2 maanden geleden dus het is niet heel belangrijk of nuttig meer.
je weet dat dit een topic is van 2 maanden geleden dus het is niet heel belangrijk of nuttig meer.
Kajsa12 zei:Een duidelijk verschil tussen een winde en een blankvoorn kun je zien aan de stand van de rugvin ten opzichte van de buikvinnen.
Bij de blankvoorn staat de rugvin recht boven de buikvinnen; bij de winde staat de rugvin er duideijk achter.
Kajsa12 zei:je weet dat dit een topic is van 2 maanden geleden dus het is niet heel belangrijk of nuttig meer.
Dit vind ik een hele rare opmerking.
Informatie die het verschil duidelijk aangeeft tussen een winde en een blankvoorn is altijd nuttig. Ook al is het 5 jaar na dato. 🙂
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.