Wat is er nieuw

Welke vis soort is dit en hoe zie je het of het een mannetje of vrouwtje is

• Onderwerp starter Onderwerp starter masterball123
  • Startdatum Startdatum
M

masterball123

Guest
Ik heb deze vis gekregen en ben benieuwd wat voor ras dit is en wil een metgezel erbij halen

Gene foto te zien.

hier kan je lezen hoe je een foto moet plaatsen

image-2014-05-29.jpg

image-2014-05-29.jpg

1 haakje vergeten 😉

Maar ik denk dat het een hoogvinkarper is

Is het geen white molly ( als dat al bestaat)

Dit is een witte Balloon molly (kweekvorm met een verkorte wervelkollom van de Poecilia velifera) en wel een dame. Eigenlijk geen vis voor het doorsnee aquarium.

Temperatuur - 27-30 graden.
Voeding - plantaardig zoals bv Malawi vlokken of spirulina. Absoluut geen standaard droogvoer.
Ze wensen een zouttoevoeging.

Mannetje.
molly_silver_balloon.jpg

De plant ( Hemiographis) is geen waterplant. http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... mber=96188

Is die zout toevoeging niet erg voor mijn andere vissen heb maanvissen guppen kersenbuikjes

Manen en guppen en kersenbuik is al niet de beste samenstelling.

Jah gaan prima samen helemaal geen problemen

Hoe groot is je bak? Gezien je bestand hoop ik minimaal 120x40x60

En hoelang gaat die combinatie al goed?

Botia zei:
En hoelang gaat die combinatie al goed?
Ook een vraag die ik heb.

En, heb je in die tijd al een nestje gehad van de kersenbuikjes?

~ Ivo

Deze combo gaat sinds december ongeveer al prima! Maar nee heb nog geen nestje gehad van de kersenbuikjes hoezo dan?

Hoe groot is je bak?

Nou als de kersenbuiken een nestje hebben dan kun je oorlog verwachten. Als je bak vrij klein is dan kun je sowieso gedag zeggen tegen je guppen.

Vanaf December is Nog heel erg kort.

masterball123 zei:
Maar nee heb nog geen nestje gehad van de kersenbuikjes hoezo dan?
Omdat het dan vaak behoorlijk mis gaat, wat de reden is voor uitspraken als deze:
Mondeo zei:
Manen en guppen en kersenbuik is al niet de beste samenstelling.
Jammes dat je dat zo makkelijk lijkt weg te wuiven.

~ Ivo

Als je al een half jaar een koppel kersenbuikcichliden hebt, maar nog nooit een nest hebt gehad, gaat er sowieso iets niet goed. Ze zijn namelijk in een passende omgeving erger dan muizen of konijnen.

Maar goed, op een gegeven moment gaat er t�ch een nest komen.
Sowieso breekt voor je guppen dan de hel los. Die zwemmen namelijk argeloos dwars door het territorium van de kersenbuiken en roepen daarmee een flinke hoeveelheid agressie op, maar zijn door hun grote pronkvinnen opvallend en dus makkelijk te zien �n te traag om aan de kersenbuiken (met name de man) te kunnen ontkomen.
De ballonmollies zijn door hun onnatuurlijke lichaamsvorm niet erg mobiel en zullen hetzelfde probleem krijgen.

Dit nog even los van het feit dat kersenbuikcichliden in tropisch West-Afrika bij een heel andere temperatuur leven dan de guppen en de mollies. Over de guppen hoef je wat dat betreft niet heel erg in te zitten, daarvan zijn zelfs populaties gevonden in zee en in vijvers in Nederland, die kunnen zich heel goed aanpassen. Voor de mollies geldt dit bij mijn weten niet, en al z�ker niet voor de zwaar ingeteelde ballonmollies, die zullen problemen krijgen als ze niet in zout, ietwat brak water zwemmen.

Ik denk dat je je het beste eens goed kunt gaan beraden over welke van je huidige soorten je in je aquarium wilt houden, en vervolgens een bestand bedenken dat in overeenkomende waterwaarden thuishoort.
Alleen dan kun je jouw vissen een goed onderkomen bieden.

Of hij heeft ontzettend veel geluk dat man en vrouw kersenbuik geen koppel is.

Ik heb anders eens in een 1 meter bak
Een koppel kersenbuiken, 10 guppen,5 platy's, 1 algeneter en 10 neon's gehad
Ging 2 jaar prima
Ook een aantal nesten gehad van zowel de kersenbuik, platy's en guppen
Gr Lenny Leonard

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan