Wat is er nieuw

Welke vis + wat aan de hand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaGianni
  • Startdatum Startdatum
A

aquaGianni

Guest
Dag,

Ik heb sinds een drietal maanden aan aquarium en heb de eerste keer nogal roekeloos vissen gekocht. gewoon wat ik mooi vond en wat volgens de verkoper wel zou lukken. Nu, ik heb een vis zitten die ik nergens op internet terug vind. dus is mijn vraag welke vis is dit?

Deze rakker is nu toch al een aantal weken "opgeblazen". Is ze zwanger? Of is ze geobstipeert? (let op het witte puntje onderaan)

img_20150414_204959.jpg

Dat is een betta 😉
Hoe groot is je aqua en wat zit er in?

Dat witte puntje is volgens mij het geslacht deel als dit is een vrouwtje als ik me niet vergis.

couw1 zei:
Dat witte puntje is volgens mij het geslacht deel als dit is een vrouwtje als ik me niet vergis.

Volgens mij ook 😉

Hoe zag deze betta dame er eerst uit heb je daar toevallig ook een foto van ?

ze is altijd wel wat bol geweest maar 't is precies groter dan een week terug. Deze betta dus, zit in een aqaurium van 60*35*44 met verwarming (25�C) en filter. er zit een vis of 17 in ( ruitekuisers, guppy's, en nog wat tropische siervissen)

img_20150413_202556.jpg

Maar die is dus niet zwanger? 😉

Je bestand is een beetje een rommeltje. Die sluierstaartgoudvis of sluierstaarten passen niet in deze bak. Deze worden 20-30 cm. en hebben 50 liter per vis nodig en een aquarium van 100-120 cm.

Guppy's en betta's is ook geen geslaagde combi. guppy's/betta's en sumatranen (tijgerbarbelen) ook niet. Dit zijn vinnenbijters.

Ik zou als ik jou was even een topic openen in samenstelling visbestand 😉

Die goudvis is intussen verhuisd. De sumatranen vormen voorlopig geen bedreiging. maar waarom gaan guppy's en betta's niet samen? 🙂

B�tta s houden van rust . Guppy's zijn erg drukke vissen

betta en guppen allebei gekleurd. gaan vinnen bijten.

couw1 zei:
B�tta s houden van rust . Guppy's zijn erg drukke vissen
Dit. Betta stoort zich aan drukke vissen. Ongeacht kleur.

aquaGianni zei:
De sumatranen vormen voorlopig geen bedreiging.
Hoeveel heb je er?
Gehouden in te kleine groepen en te kleine bakken (en dat is de jouwe voor deze fanatieke zwemmers) is ettergedrag een re�el gevaar.
Ik ben geneigd te zeggen dat je terecht aangeeft (met het woordje voorlopig) dat het zomaar eens kan omslaan.

~ Ivo

Veel Betta vrouwtjes hebben een beetje een opgezette buik hoor. dat is normaal en vooral de Crowntail staat er wel om bekend dacht ik zo.

En dan is het grind ook nog te grof en spierwit (vissen houden niet zo van een witte bodem).

Ook zijn er weinig planten en ook geen drijfplanten. Die Betta zal zich zonder dekking en ook nog eens met erg drukke medebewoners niet fijn voelen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan