Wat is er nieuw

Welke vis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter J66
  • Startdatum Startdatum
J

J66

Guest
weet iemand welke vis dit is?

Vis1roze.jpg
Vis21blauw.jpg

:deal: owjee, dit wist ik nog niet. maar wat ziet hij er gaaf uit he! ik onderzoek nu of de PARAMBASSIS SIAMENSIS wel door de beugel kan, die is ook mooi

:deal: owjee, dit wist ik nog niet. maar wat ziet hij er gaaf uit he! ik onderzoek nu of de PARAMBASSIS SIAMENSIS wel door de beugel kan, die is ook mooi
Deze Glasbaarzen mogen wel verkocht worden want ze zijn niet genetisch veranderd. De verf wordt er gewoon ingespoten. Verder zijn deze visjes zeer gevoelig voor witte stip en verlangen brakwater.

De Parambassis siamens is precies dezelfde vis en zelden zonder kleurstof aangeboden. Al met al is dit geen aanrader.

Maar als iemand een niet gemanipuleerd Siamensis aanbied is het toch okay? of zijn die gewoon niet te vinden in NL?

p.s. brak water zie ik nu. geen goed idee idd.

irritant, steeds als ik een 'wow' vis zie, mag of kan het steeds net niet :-(

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar als iemand een niet gemanipuleerd Siamensis aanbied is het toch okay? of zijn die gewoon niet te vinden in NL?
Die zijn bijna niet te krijgen. Het is een saai gekleurde vis, zeer gevoelig en ook nog een brakwatervis. Dit is voor een dierenzaak niet interesant.

En voor jou ook niet als ik lees dat je een bak wilt hebben zonder al teveel kunstgrepen wat betreft watersamenstelling. Dan moet je niet aan vissen die en zout toevoeging wensen beginnen.

Ook eet deze vis alleen levend voedse,l en na zeer lange gewenning wat diepvries voedsel. Vlokken worden niet snel gegeten.

Zou deze vissen nooit kopen, dit is gewoon dieren mishandeling!
De normale versie wil ik al een tijdje hebben, maar de gekleurde gemanipuleerde versie no way.

Okay, ik ben om, ik ga opzoek naar een andere vis, bedankt voor de reacties!

Okay, ik ben om, ik ga opzoek naar een andere vis, bedankt voor de reacties!

Plus kleur vervaagd na een tijdje, dan zie je er niks meer van. Check filmpjes op Youtube.

Ik vind het zonder modificatie eigenlijk ook een mooie vis. is hij nu werkelijk doorzichtig of lijkt dit nu zo?

Ik vind het zonder modificatie eigenlijk ook een mooie vis. is hij nu werkelijk doorzichtig of lijkt dit nu zo?
Deze vis is niet genetisch gemodificeerd maar ingespoten met kleurstof.

De Glasmeerval is een mooi alternatief.

Probleem is dat internet aangeeft dat de meerval 10 cm kan worden en in scholen moet zwemmen. ik vermoed iets te groot voor mijn 60 cm bak.
weet iemand misschien een kleiner alternatief? is de rasbora kubotai een optie? zo ja, waar haal je eigenlijk dit soort vissen. volgens mij geen hornbach collectie item

p.s met modificatie doelde ik op aanpassing in het algemeen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ze zijn dus echt doorzichtig, worden ook wel glasbaars genoemd. Nog een soort is deze, Oude naam Chanda Ranga, nieuwe naam Parambassis Ranga.

Voor 60cm is de Glasmeerval idd niet geschikt (ik dacht dat je een 350 liter bak had).

De kubotai kan heel goed. Maar dan moet je wel de bak zwaar beplanten. Deze vis is voor een handelaar gemakkelijk te bestellen.

dank jullie wel voor de reacties

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan