Wat is er nieuw

Welke vis????

• Onderwerp starter Onderwerp starter Spikerwyfke
  • Startdatum Startdatum
S

Spikerwyfke

Guest
Wie kan mij vertellen welke vissen dit zijn?
Gaat om het roze visje.

1505330_745768598780864_1079484675_n.jpg

roze.jpg

Zebradanio's (Danio rerio) de melanistische vorm met het gen van een kwal in zich en zijn verboden in de E.U. Door het kwallen gen hebben ze die rode gloed.

Dit is de gewone melanistische vorm. Met sluiervinnen. Die op jou foto's hebben een duidelijk rode gloed.
XZkzwZu6zoGY2ie5pU39bZKpd2gvQIFx.jpeg

en de vis op de 2e foto is een discusvis, dit is absoluut geen soort voor beginners en zijn al helemaal niet geschikt om te combineren met de danio's aangezien de danios op kamertemperatuur moeten en discussen moeten rond de 28 of 30 graden zitten

de buurman zei:
en de vis op de 2e foto is een discusvis, dit is absoluut geen soort voor beginners en zijn al helemaal niet geschikt om te combineren met de danio's aangezien de danios op kamertemperatuur moeten en discussen moeten rond de 28 of 30 graden zitten

Even voor de duidelijkheid, dit zijn niet mijn vissen maar die van een vriend.
Ik heb niet de intentie discussen te gaan houden.
Botia en de buurman, hij bood me zijn andere vissen aan de �roze� op de foto, hij wist de naam niet en ik had ze nog nooit eerder gezien, hij heeft ze gewoon in de aquariumzaak gekocht...

Er is ook maar ��n groothandel die deze dieren maar blijft importeren terwijl het dus helemaal niet mag. Wettelijk (heel zwart/wit)gezien is je vriend dan ook in overtreding om deze vissen in zijn bezit te hebben.

Lijkt me dan toch zaak om deze importeur aan te geven bij een instantie...

Dat moet je maar willen ik ga het in elk geval niet doen. In 2007 heb ik er alleens een winkel op aangesproken die vervolgens belde met die groothandel en die zei dat het gewoon mocht. Bij navraag op dit forum bleek dit echter niet zo te zijn. En zijn ze verboden in de E.U.

Botia zei:
Er is ook maar ��n groothandel die deze dieren maar blijft importeren terwijl het dus helemaal niet mag. Wettelijk (heel zwart/wit)gezien is je vriend dan ook in overtreding om deze vissen in zijn bezit te hebben.

Maar bij aankomst in Nederland worden de vissen toch gecontroleerd door een of andere instantie? Tenminste, daar heb ik ooit eens een filmpje over gezien.

Ludger zei:
Botia zei:

Maar bij aankomst in Nederland worden de vissen toch gecontroleerd door een of andere instantie? Tenminste, daar heb ik ooit eens een filmpje over gezien.
Zou me niet verbazen als dat slechts steeksproefgewijs is.

Je moet dat ook maar net weten dat zo�n vis verboden is, heb hem de foto gestuurd, de zijne zijn niet gestreept maar egaal zei hij en lichter van kleur.
De winkel had gezegd dat het een nieuwe soort was en ze dr ook in blauw en groen kwamen.

Klinkt als een glowfish.

Vis import wordt steekproefsgewijs gecheckt maar danio's krijgen wel extra aandacht

jeroenw zei:
Klinkt als een glowfish.

Vis import wordt steekproefsgewijs gecheckt maar danio's krijgen wel extra aandacht
Aan de hand van wat? een verzendlijst?
Danio's extra aandacht oke, maar valt er veel te 'sjoemelen' door geen wetenschappelijke naam te gebruiken maar een verkoopnaam?
Hoe gaat dat precies?

De inspectie kent inmiddels wel de meest voorkomende alternatieven van de danio. Als je een zending opzettelijk mislabeled kun je, voor zover ik me herinner van die wet, een nog veel grotere dauw krijgen. Zou 't op moeten zoeken, heb die wet niet paraat.

Punt wat ik wel wilde maken is dat signaleren aan de ILT bepaald niet voor niks is.

Spikerwyfke zei:
Je moet dat ook maar net weten dat zo�n vis verboden is, heb hem de foto gestuurd, de zijne zijn niet gestreept maar egaal zei hij en lichter van kleur.
De winkel had gezegd dat het een nieuwe soort was en ze dr ook in blauw en groen kwamen.

Wat ik al zei het zijn glowvisjes, Zebradanio's van de melanistische vorm waarbij ze een gen van een kwal in het DNA materiaal hebben verwerkt waardoor je de rode kleur hebt. Je hebt ze in 4 kleuren naast rood, ook geel, blauw en groen. Die andere kleuren hebben het gen van een koraal dacht ik.

De foto liet een normaal malanistisch visje zien en geen glowvisje zoals de zijne. Ik dacht dat, dat wel duidelijk was.

Glowvisje (Hou er rekening mee dat foto's vaak bewerkt zijn. Het rode kan daar door roder zijn dan in het echt.)
4454174638_c6130671ef_o.jpg

Ik had het niet over jouw foto Botia maar over de foto die buurman had geplaatst.
Ik weet hoe de normale Danio er uit hoort te zien, de zijne hadden geen patroon maar zijn egaal van kleur en roze en niet rood.

Botia geeft aan dat de visjes van je buurman van origine visjes zijn zoals op zijn foto.
Dus door bepaalde genetische aanpassingen maken ze van een Zebradanio oa zulke visjes zoals je buurman heeft zwemmen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan