Wat is er nieuw

welke vis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter simone25
  • Startdatum Startdatum
S

simone25

Guest
Hallo

Ik heb deze 2 vissen in de winkel gekregen van een klant, ik heb alleen geen idee welke vis het is.

Kan iemand mij wat meer over deze vis vertellen.

254285_0_82_20140412_095254.jpg

858747_0_82_20140412_095302.jpg

Groetjes

Bovenste foto - Mikrogeophagus ramirezi.
Tweede foto - Je had het over twee vissen. Bedoel je de middelste van de twee? 😀

Zo te zien heeft Rene B gelijk.

Tweede is dan een maanvis

:juggle:

Cidaan zei:
Bovenste foto - Mikrogeophagus ramirezi.
Tweede foto - Je had het over twee vissen. Bedoel je de middelste van de twee? 😀

Zo te zien heeft Rene B gelijk.

Nee we hebben 2 vissen van de zelfde soort gekregen, het moet een paartje zijn. Dat bedoelde ik :sorry:

Maar dat zou hem best nog wel eens kunnen zijn.

Bedankt voor de berichtjes alvast 🙂

Groetjes

Dat is geen ramirezi, maar een altispinosus. Zoals Rene ook al zei.

~ Ivo

Die er bovendien niet echt geweldig uit ziet

Ik vind ze er qua kleur ook niet mooi uit zien, ze zaten eerst in een bak met planten, daar zag je ze helemaal niet. Nu zitten ze helemaal boven in bij de maanvissen. Nu komen ze wat meer naar voren en zijn ze actiever. Ik hoop dat ze heel snel verkocht worden en een beter plekje krijgen.

Een andere vraag, beetje off-topic maar goed, hoe heet bij jullie de vis rechts?

Die waren vrij zeldzaam en nu zie je ze meer, vaak foutief M.iheringi Hommelmeerval genoemd.
Het zijn Mochokiella paynei, heb ze toevallig ook, stop je ze in een bak met veel schuilplaatsen, zie je ze nog maar zelden.. 😉

De vis op de laatste foto? Dat is een Synodontis Nigriventris, een echte rug zwemmer. Op de foto hebben ze net eten gekregen en deze haalt ook zijn eten van de bodem af.

Oeps, dan heb ik me vergist. De mijne lijken er precies op, blijven klein en zwemmen niet ondersteboven.
Ik kwam die Mochokiella's toevallig laatst nog tegen bij een LFS.

simone25 zei:
Ik vind ze er qua kleur ook niet mooi uit zien,

Niet alleen qua kleur, maar ook een tamelijk ingevallen buik

vergelijk maar eens met deze :

xzmh-durCIPLI1lVJ8HwK6XcNsMWSTOn.jpeg

Haha geeft niks 🙂

Ik zal proberen om wat betere foto's te maken.

Hallo

Ik dacht maak even een nieuwe foto van de vissen, heeft mijn collega ze net van de week verkocht. Een nieuwe foto moet ik jullie dus helaas schuldig blijven.

Ik ben allang blij dat ze naar een nieuw (veel groter) huisje zijn gegaan.

Bedankt voor alle berichten in ieder geval 🙂

Groetjes van Simone

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan