Wat is er nieuw

Welke visjes / plant(en) in een 20 ltr bakje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GuppyFrits
  • Startdatum Startdatum
G

GuppyFrits

Guest
Wie kan mij adviseren welke kleine visjes en plantjes ik een 20 ltr bakje zou kunnen doen.
Zelf denk ik aan ��n schooltje van maximaal 8 stuks met een paar bodemvisjes die het heerlijk schoon op de bodem houden.
Maar welk schooltje en bodemvisjes passen goed bij elkaar en dan ook nog met welke plantjes.

Mijn voorkeur is, om de kleuren van de visjes goed uit te laten komen, een zwarte (donkere) bodem te nemen.
Hoop hier een paar goede tips te mogen ontvangen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Nou Frits, dan kom je bedrogen uit.
In 20 l. kunnen geen vissen.

Dat is te klein.

Bertus zei:

Huhhmmmm, waarom worden dan aquaria verkocht van 20 ltr als er g��n visjes in kunnen?

GuppyFrits zei:
Bertus zei:

Huhhmmmm, waarom worden dan aquaria verkocht van 20 ltr als er g��n visjes in kunnen?
handel en helemaal met Bertus eens
maar wat dacht je van een paar garnalen zitten ook mooi bij hoor

groet

jaap

Vandaag was ik bij Frits Kuiper in Groningen en kreeg daar het advies om max. 8 kleintjes erin te doen met een bodemkruiper. Omdat een oudere man aldaar zo vreselijk chagrijnig reageerde wantrouw ik zijn reactie. Vandaar dat ik het hier nogmaals vraag.
Heeft die �oude� verkoper bij Frits Kuiper dan ongelijk?

Ik kom altijd bij Frits en weet wie je bedoeld. Ik zou ook geen vissen in zo n klein bakje doen hoor. er zou 1 Betta in kunnen maar dat is ook al behoorlijk krap. Zou ook eerder aan garnalen denken.

Aangezien hij mij een gramma loreto (een vis wat minimaal 200l nodig heeft) voor mijn 55l zeewaterbak adviseerde weet ik niet of hij echt gelijk heeft. Als het 30l zouden zijn zou je idd 8 boraras kunnen nemen. Voor 20 liter kan je inderdaad een bodemkruiper nemen: Neocaridina Sp Var Red..... Of Caridina Sp.

GuppyFrits zei:
Vandaag was ik bij Frits Kuiper in Groningen en kreeg daar het advies om max. 8 kleintjes erin te doen met een bodemkruiper. Omdat een oudere man aldaar zo vreselijk chagrijnig reageerde wantrouw ik zijn reactie. Vandaar dat ik het hier nogmaals vraag.
Heeft die �oude� verkoper bij Frits Kuiper dan ongelijk?

Die, oudere verkoper , staat daar om verkopen.

Dus ,doe jij 8 visjes, die gaan geheid dood,na een tijd.
Dus, ga jij terug, voor nog 8 visjes.

Doe jij er 6 garnalen in, dat worden er 10--12--24.
Heb je meer plezier aan.

Okay, ik ga maar uit van jullie reactie. Bedankt.
Bij die Frits Kuiper kom ik dus niet terug. Het wordt hoog tijd dat er in Groningen (stad) een fatsoenlijke aquariumzaak komt.

Maar wat welk soort garnaal?

Een vissenkom word ook nog steeds verkocht maar is al jaren bekend dat dit niet goed is voor vissen. Toch blijft er vraag naar zo ook met kleine aquariums.
Wat best raar is want voor een 60cm bakje betaal je vaak minder dan een van 20 liter.

Maar ook kleine visjes in de winkel (lees jong) worden groter en dus te groot in jou geval.

Als het de eerste garnalen worden dan zou ik niet een te moeilijke soort nemen. ook hangt het wat af van je waterwaarden. ik zou wel bij het kopen van garnalen vragen of ze ongeveer op dezelfde waarden zijn gekweekt. Beginnersgarnalen zijn bijvoorbeeld de Vuurtjes en Citroentjes. Ook heb je de Rilli en hele mooie rode zijn de Rode Sakura.

maar garnalen vind ik geen visjes.
in 20 liter kun je wel mooi planten kweken, van heel klein naar iets groter.
Ik zou zeggen, koop een 60 of 80 cm bak, daarmee kun je uit de voeten.

Groeten van Frits uit Assen.
p.s. en als jij in Beilen woont, kun je wel naar de koi compagnie toch?

jessicapilon zei:
Als het de eerste garnalen worden dan zou ik niet een te moeilijke soort nemen. ook hangt het wat af van je waterwaarden. ik zou wel bij het kopen van garnalen vragen of ze ongeveer op dezelfde waarden zijn gekweekt. Beginnersgarnalen zijn bijvoorbeeld de Vuurtjes en Citroentjes. Ook heb je de Rilli en hele mooie rode zijn de Rode Sakura.
Eigenlijk zijn alle Neocaridina soorten wel geschikt voor beginners.

ikbenFrits zei:
p.s. en als jij in Beilen woont, kun je wel naar de koi compagnie toch?

Koi compagnie gaf hetzelfde advies dan die knorrige oude man in Groningen (Frits Kuiper). Tot nu toe krijg ik nog steeds het beste advies van Pets Place te Beilen. Daar zei men gelijk dat het niet verstandig was om in een (gekregen) 20 ltr bakje visjes te gaan houden.
Objectief gezien heb ik tot nu toe beter advies gekregen bij een kleine aquariumzaak als een Pets Place dan een Koi compagnie of hoe al die webshops op dat adres van Koi compagnie ook heten.

Zoals je ziet is het advies dus net als vorige week om hier geen visjes in te zetten 😉
Heb je al gekeken naar vuurgarnalen en de andere kleurenvarianten?

Seabait zei:
Heb je al gekeken naar vuurgarnalen en de andere kleurenvarianten?
Daar heb ik zeker al naar gekeken. Ik twijfel echter nog tussen aqua scaping in zo'n klein bakje of garnalen.

Dat kan beide tegelijk...prima zelfs.

Nou... Ik zal niet gaan roepen dat het per definitie niet kan vissen in 20 Ltr. Ik zou het je wel sterk afraden in de meeste gevallen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan