Wat is er nieuw

Welke visjes?

kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Ik heb vandaag een aqua met vissen gehaald.
Hier zat een meerval in waarvan ik denk dat het de pimelodus pictus is

de meerval:
Dc7KvbrYm2PzZNQTC1Y2939yH4kRIQI9.jpeg

En klopt het dat dit een colisa lalia vrouw is:
Dc7KvbrYm2PzZNQTC1Y2939yH4kRIQI9.jpeg

D eeerste weet ik niet, de 2de is een gourami ja. Ik kan zo helaas niet zien of het een man of vrouw is

Volgens iemand op een andere forum is het een vrouw. Als ik zo de foto's keek van de colisa lalia var "red" vrouw is het volgens mij een Red vrouw.

pimelodus pictus een in groepjes levende meerval welke kleine visjes eet helaas een vis die in een grotere bak wildan 80cm.

De 2e is een Trichogaster trichopterus "opal".

Zou nog wel een foto van de meerval willen zien... ben nog niet overtuigd dat het een pictus is 🙂

Ik weet dat het een pimelodus pictus in groepjes moet. De persoon waar ik het haalde zei ook dat ik er beter 2 bij kon nemen (Doe dit niet, deze gaat weg 😉.

Verder is de foto niet 100%, maar van de week als de mist gezakt is ga ik foto's met het fototoestel maken 😉

Die wachten we dan af, dan kunnen we zeker over de meerval wat meer zeggen. P. pictus zou goed kunnen, maar op deze foto kunnen we even makkelijk nog 10 andere namen plakken.
De andere vis is een goerami, en gezien de lichaamsvorm volgens mij z�ker g��n Trichogaster lalius (Colisa lalia). Ik denk dat Botia gelijk heeft, de kweekvorm ben ik niet zeker van maar het lijkt mij i.i.g. een T. trichopterus.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan