Wat is er nieuw

Welke vissen bij Betta?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lara18
  • Startdatum Startdatum
L

Lara18

Guest
Hallo iedereen
Ik ga binnenkort mijn aquarium (60x30x30 -> 54 liter) vernieuwen en zou hier graag een betta in willen huisvesten. Heeft er iemand een idee over welke andere vissen ik hier het best bij kan doen? Ik zou graag een corydoras soort willen en dan nog een soort schoolvisje. Andere idee�n zijn natuurlijk ook welkom.
Alvast bedankt

Of kegelvlek barbelen,

Dat gaat meestal ook goed Of kardinaal tetra's

ik dacht ergens gelezen te hebben dar boraras/rasbora soorten er goed mee samengaan.

in ieder geval geen drukke vissen of vissen met lange staarten.

De Rasbora Galaxy, wordt die door zijn geringe grootte niet als voedsel gezien door de Betta?

Ik had ook ergens gelezen dat je het wateroppervlak altijd vrij moet laten omdat corydorassen wel eens lucht happen, klopt dit? En kan ik deze soort dan beter niet bij de Betta houden, aangezien deze graag drijfplanten heeft?

je moet de oppervlakte niet volledig laten dichtgroeien, zolang er maar genoeg plek vrij is van drijvers is er geen probleem voor de corys

Ik denk dat het meevalt, ik heb twee betta's die ik samen heb met vuurgarnalen en die worden niet gegeten...
Het hangt wel een beetje van je betta's af en van de grootte van je schooltje (hoe groter hoe veiliger)

Ik heb de betta bij een groepje Panda s in een 60cm en dat gaat heel erg goed. Garnalen en een betta is en blijft een gok. Hier ging het mis destijds.

Bij een betta ben je heel erg afhankelijk van het karakter van het beestje. Een groepje bodemblijvende Corydoras gaat doorgaans wel goed. Wil je echt een scholenvis dan zou ik (gebaseerd op mijn gevoel) geen kleine/schuwe soort nemen.

Ok bedankt! Hebben jullie ook nog tips voor het uitkiezen van een betta? (gezondheid/karakter/...)

Op dit moment heb ik een gastromyzon punctulatus, kan deze bij de corydoras?

Ik heb nog wel een tip voor een betta. Ik zou een kortvinnige nemen als ik jou was. De langvinnigen hebben veel meer last van eventuele stroming en worden vaak veel sneller moe waardoor ze minder actief zijn en veel rusten.
Zelf heb ik nu ook een Dumbo ear zitten en die zwemt de hele dag als een gek door de bak terwijl er in de bak ernaast een langvinnige zit en die zwemt bij lange na niet zoveel.
Die mooie vinnen zijn leuk om te zien maar vaak een last voor de vis. Maar goed, dat is mijn mening.

kijk ook goed in diverse winkels, als je in een winkel bent en denkt die is wel mooi maar...

dan zou ik nog even verder kijken en niet meteen die betta nemen.

De corydoras zullen nog even moeten wachten; er was geen zand meer in de viswinkel. Wij hebben thuis wel nog wit zand (om cement te maken) weet iemand of je dit ook kan gebruiken?

Zit hier geen kalk ofzo in?

Zou niet het hele fijne zand nemen aangezien dit nog dicht kan slibben.Filterzand kost bij Wildkamp bijna niks en wordt ook nog eens gratis bezorgd dacht ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan