Welke vissen kikkers krabben etc kunnen met mollys?

  • Onderwerp starter Dannysluierstaart
  • Startdatum

D

Dannysluierstaart

Guest
hallo,

Ik heb gehoord dat ik guppies, zwaarddragers en platys bij de mollys in kan doen, klopt dit?

Nu is mijn vraag, wat kan ik nog meer bij mollys in doen? Andere vissen kikkers krabben kreeften en welke soorten?

Ik heb nu 2 black mollys en 2 gouden mollys in de bak (paartjes)

Alle tips welkom! Bedankt

image.jpg
 
Wat meer informatie zal helpen. Hoe groot is de bak? Hoe lang draait deze al? Hoe warm is ie? Waar gaat zelf je voorkeur naar uit qua vis, wat lijkt je leuk? Dat is handiger dan allerlei soorten opnoemen. Weet wel dat de vissen die je hebt en als eerste noemt (platy/molly/zwaarddrager) kweken als gekken en als ze eenmaal beginnen, je een bak vrij snel best vol hebt
 
Bak is 130 liter
Draait ongeveer 2 maanden
Bak is 24 graden

Mijn voorkeur gaat naar iets apparts erbij in zoals een krab of kikker maar weet niet of dit mogelijk is

Of andere vissen maar weet niet goed wat de mogelijkheden zijn omdat mollys druk zijn
 
De kikkers zou je dwergklauwkikkers kunnen houden. Erg gave beesten heb ze zelf ook gehad, eten wel vaak alleen maar levend of bevroren voer maar zorg ook dat dit bij ze terecht komt ivm vissen vaak hun voedsel stelen (gebruik bv een spuitje).
 
Kreeften zou ik niet doen want die willen vaak weleens in de staarten van de vissen happen. Ik heb zelf de dwergklauwkikker maar zou die niet snel met vissen houden omdat ze erg slecht zien en dus moeilijk met vissen het eten kunnen vinden en de pootjes zijn erg fragiel dus als een vis zou happen dan......:(
Krabjes hebben inderdaad een stukje land nodig dus dat is ook niet makkelijk.
Hou er wel rekening mee dat met levendbarenden je snel de bak vol met jongen hebt.
 
De panterkrab, thai micro crab en pompom krab hebben geen land nodig. Maar de thai micro crab en pompom krab worden waarschijnlijk erg duur visvoer en de panterkrab zou een vis te pakken kunnen krijgen en kunnen opeten.
 
Ik heb hier de Mtraxkrab maar dat is ook geen goed idee want die moet in zoutwater gehouden worden.
 

Terug
Bovenaan