Wat is er nieuw

Welke vissen kunnen bij mijn gezelschapsaquarium? (RIO180)

De leidse glibber

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2020
Berichten
150
Leeftijd
27
Goedemiddag!

Voor mijn rio180 ben ik op zoek naar een nieuwe soort leuke kleurrijke vissen, maar weet zelf niet zo goed welke soort nog goed samen zou gaan met mijn vissen die ik al heb.

De vissen die ik momenteel heb:
-1 koppeltje dwerggoerami
-1 siamese algeneter
-8 corydoras
-25 kardinaaltetras

Aangezien mijn bodem al goed bezet is met de corydoras en de algeneter, ben ik eigenlijk voornamelijk op zoek naar een vissoort die in het midden en/of boven zwemt.

Een schooltje zou ik leuk vinden, maar weet niet of dat nog kan aangezien ik ook al een schooltje tetras heb. Een harem of groepje van één soort zou ik ook leuk vinden.

Mijn aquarium is redelijk dichtbeplant en heb ook wat keien, mos, drijfplanten en 2 stukken mangrovehout om als schuilplaatsen te dienen.

De temperatuur van mijn aquarium probeer ik op 23 graden te houden, maar dat kan op warme dagen wel oplopen tot 25/26 graden. Op mijn studentenkamer wordt het zomers aardig warm, dus heb ik de kap dan open staan(en soms een ventilator erop). Springers lijken me dus niet zo geschikt.

Ook wil ik liever geen levendbarenden, want ben dan bang dat mijn aquarium binnen de kortste keren helemaal vol zit.

Weet iemand welke kleurrijke vissen ik nog kan toevoegen, die goed samen gaan met mijn visbestand?

Alvast bedankt!
 
Eerlijk gezegd vind ik je bak al best vol 🤔
 
Ja dat is ook wel zo, en het is ook echt niet mijn bedoeling om te veel vissen in het aquarium te doen. Maar naast mijn tetras en gourami mannetje zit er niet echt kleur in mijn bak.

Is het ook niet mogelijk om er bijvoorbeeld 6 gouden chinese danios of een koppeltje platy bij te doen?

Mocht ook dat niet kunnen zou het me eventueel ook wel leuk lijken om een aantal vuurgarnaaltjes te nemen.

Bedankt voor de reactie, en ik hoor graag of er uberhaupt wat mogelijk is!
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan