welke vissen kunnen het beste bij pauwogen


J

john1968

Guest
ik had een vraag heb nu een aquarium van 2m30x60x60 met 2 pauwogen erin van 27 cm maar wil daar graag wat andere vissen bij zetten maar het moeten geen vissen zijn die 50 cm of groter worden hopelijk kunnen jullie mij tips geven voor welke mooie vissen er dan wel bij kunnen
 
Ik denk dat het handiger is als je zelf wat voorkeuren aangeeft, is makkelijker adviezen geven. Zijn nogal wat vissen die de 50cm niet halen :juggle: :sorry: :p
 
Guppen vinden de pauwenogen erg leuk :D
 
was in een aquarium winkel en die had een mesvis en roodstaart meerval zitten ook erg mooie vissen maar die kunnen erg groot worden heb ook zitten denken aan een arowana en een datnioides fish
en ik wil wel graag de aquarium een beetje aankleden met kienhout ben mijn eigen nog flink aan het verdiepen hierin aangezien ik wel graag een aquarium wil met vissen die niet constant achter elkaar aan het jagen zijn
 
Veel info hierover is voornamelijk te vinden op Amerikaanse websites... maar daar ga je vaak ook meteen weer de mist in.
Daar word aangeraden om deze beesten die toch wel zo'n 40cm kunnen bereiken te houden in een bak van minimaal 300 liter (voor 1 koppel).
en met 450 liter kan je wat andere vissen toevoegen.... ja dan vind ik het ook niet zo gek dat het lastig is om er vissen bij te plaatsen.

Jou bak is zo'n 800 liter waardoor je deze issue's minder snel zal hebben, neemt niet weg dat je niet zomaar alles erin kan gooien:

Hele "simpele" regel bij grote & agressieve cichlides is om er andere grote & agressieve cichlides bij te zetten :)
Wantja ze kunnen elkaar weerstand bieden en dat kan heel goed gaan... kan ook heel fout gaan :juggle:

Pterygoplichthys gibbiceps is ook een vis die vaak goed gaat, door zijn grootte en toch wel robuustheid gaat dit vaak goed.
Let er iig op dat alle vissen die je nu introduceert al meteen op formaat zijn om weerstand te kunnen bieden.
om er nu nog een Pterygoplichthys gibbiceps van 5cm bij te plaatsen zal geen strak plan zijn bijvoorbeeld.
 
nee dat zal niet gaan kleinere erbij te zetten moet nu echt gaan zoeken voor vissen van ongeveer hetzelfde formaat of wat groter aangezien kleinere echt op gejaagd wordt
en daarom ben ik nu op zoek naar andere vissen erbij maar je kijkt op veel sites en youtube en ziet daar erg veel maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer
heb nu zoiets van wil er ongeveer 7 vissen inzetten in mijn aquarium maar dan wel verschillende om toch wat variatie te hebben
 
Het vinden van andere vissen die al op lengte zijn is al een probleem opzich, en dan heb je ook nog is de pest dat oscars best flink hard groeien.

Wil je trouwens wel bij het Zuid-Amerikaanse continent blijven?
 
qua continent maakt mij niet zoveel uit als de vissen het maar goed met elkaar kunnen vinden in het aquarium
de aquarium winkel waar ik veel kom heeft regelmatig grotere vissen zitten gelukkig maar die waren niet mijn smaak om bij mijn 2 pauwogen te zetten
dit las ik ook ergens bepaalde heros kan ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar heb je dan geluk mee.

Oscars hebben mij altijd wel geïnteresseerd dus vandaar dat ik er wel aardig wat vanaf weet.
Maargoed praktijk ervaring heb ik er niet mee helaas.
 
en hier zitten veel mensen die er meer verstand van hebben dan ik zelf en die weten welke vissen er goed bij kunnen vind het zelf heel erg lastig
 
ik heb vroeger alle mogelijke amerikaanse cichlides gehouden.
zou zeker geen discus , altum of scalares erbij doen.

uaru gaat perfect...
temporalis , bepaalde geos en heros ook.
andere vissen zoals beensnoeken, silver dollars en arowanas kunnen ook.

geen al te kleine bijvissen nemen, want die vreten ze op.

pauwogen kan je zelfs baby muizen voeren, hahahah

hopelijk heb je hier wat aan..

Bron: http://www.roggenforum.nl/viewtopic.php?t=2348&f=53
 
heb nu deze op het oog mits ze erbij kunnen

Cichlasoma Vieja Maculicauda
Heros severum
Heros Efasciatus Rotkeil
uaru
arowana

 
Zie dat mijn reactie is verdwenen. Ben er niet bekend mee maar zie ze bij de bekende youtuber Joey, de vieja wellicht?
 
heb bij verschillende aquarium zaken informatie gekregen en zeggen dat het heel moeilijk gaat worden om bij de 2 pauwogen van 27cm andere vissen bij te zetten dus zit nu erg in dubio
of de pauwogen verkopen en met kleinere vissen opnieuw gaan beginnen of toch maar blijven zoeken voor wat grotere vissen maar dan zal het wel marktplaats worden
 
Omtrent de Pterygoplichthys gibbiceps, kheb eentje van 20cm voor jou.

Verder geen echte bijdrage, sorry...
 
na lang wikken en wegen toch maar iemand gebeld en die wil graag de pauwogen hebben ga nu even rustig kijken welke vissen ik nu graag wil hebben maar zullen geen cichliden worden denk ikik wil
iedereen bedanken voor de reacties
 
met 2 kleine kinderen is het niet erg leuk om levend voer in je aquarium te doen voor bepaalde vissen en de vrouw wil graag kleur in het aquarium hebben
en die vind malawi niet mooi en een arowana, cichla , rog en nog een aantal anderen niet mooi dus vandaar deze omslag
 

Terug
Bovenaan