Wat is er nieuw

Welke vissen met guppen??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nemo2007
  • Startdatum Startdatum
N

Nemo2007

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb net een aquarium, en heb er guppen neons hockeysticks inzitten zo te zien gaat dit prima met zijn alle!

Ik had er ook betta's inzitten met die mooie sluier staarten, maar mijn guppen gingen steeds dood, vinnen er af gebeten, nu heb ik op google een en ander kunnen vinden over deze vissen, die zouden de guppy's pakken, dus die heb ik terug gebracht naar de boerenbond!

Welke visjes kan ik meer bij guppy's houden?

Morgen kan ik een koppeltje Moscow Guppen kopen, die kunnen er gewoon bij neem ik aan?

Ik hoor graag van jullie welke visjes erbij zouden kunnen 🙂
 
Je hebt een 60 cm bak toch?
En hoeveel van alles heb je er nu inzitten?
Begrijp ik het goed dat je er ook nog 2 kreeften in hebt zitten?
 
Hoi,

Van het weekend heb ik 100 cm bak, dus wat groter!
De kreeften zijn er al uit.

10 guppy's (baby's)
4 hockysticks
5 neon visjes
En 1 kleine platte dunne vis geen idee wat het is

Maar wat meer kleur zou leuk zijn 🙂
 
Begrijp ik niet.. je hebt een set van de meest kleurrijke visjes die er zo'n beetje bestaan.
Hockeysticks? T.Hengeli's neem ik aan? Zijn wel scholenvisjes, geldt zeer zeker ook voor de neon's. 4 of 5 is te weinig.
Platte dunne vis? Zou je niet eerst uitzoeken wat dit voor vis is? Dan kun je misschien ook uitdokteren hoe je het beste voor het dier kunt zorgen.. tis maar een gedachte. 😉
 
Ja ik wil er ook meer neons in gaan doen!
Maar van het weekend eerst de andere bak gaan neer zetten 🙂

Maar de blauwe Moscow Guppen kunnen er gewoon bij?

Ik heb een foto toegevoegd van de witte vis, idee wat het is?

http://www.fotosop.nl/afbeelding?f=1978 ... 2image.jpg
Deze vis zat er al bij toen wij het aquarium kregen 😉
En ook de hockysticks zaten er al bij!
 
Nog even voor de zekerheid, maar je weet je dat nieuwe bak ook eerst nog even moet indraaien toch? Niet dat je straks een 2e forum mag openen waarom al je visjes in 1x doodgaan 🙂.
 
Jep weet ik 🙂
 
Ik niet.. maar anderen waarschijnlijk wel.

Nemo2007 zei:
Ik heb een foto toegevoegd van de witte vis, idee wat het is?

1978601312212image.jpg
 
Lijkt mij de witte kweekvorm van de gymnocorymbus ternetzi. Ook een scholenvisje dus.
 
Dankjewel 🙂🙂
Heb zitten googlen maar kon er niks over vinden
Goed dat ik nu weet dat het een scholenvisje is, dan komen er nog wat bij!
Nog wel even deze kunnen gewoon met guppen? Op google zo te zien wel 🙂
 
Sommige mensen hebben eravring dat ze in betta staarten bijten, bij mij gaat dit al jaren goed. Of dit ook voor de combinatie met guppen geldt weet ik niet. Gymnocorymbus ternetzi wordt aangeraden als je geen jongen wil van levendbarende vissen. Ze eten vrijwel alle babys op.
 
Mooi bol buikje ja. Ziet er wel zwanger uit, maar kan nog even duren voor er kleintjes komen.
 
platy kan wel ik heb ze en ze doen geen vlieg kwaad tegen de andere vissen heb zelf ook guppen en neon tetra
 
Wat is de tempratuur van je bak? Gok ergens tussen de 23-26.
Havelbeksnoekjes / glasmeervallen / kleinblijvende L's / waaiergarnalen / corydora's /
 
Halfsnavelbakjes?
Glasmeervallen houden van een rustige bak, met guppy's en 3 soorten scholenvissen kun je het nou niet bepaald rustig noemen.
Misschien moet je even uitleggen wat L's zijn. L-Nummers dus.
*corydoras
Zoals ik in een ander topic ook al zei, leer eerst iets over de vissen die je adviseerd en maak eerst je eigen bak eens op orde voordat je anderen verkeerd advies geeft.
nekoneko zei:
Wat is de tempratuur van je bak? Gok ergens tussen de 23-26.
Havelbeksnoekjes / glasmeervallen / kleinblijvende L's / waaiergarnalen / corydora's /

Volgens mij staat daar een kamerplant, die rechtse met de witte randen. heb je daar een betere foto van?


kellemes zei:
Ik niet.. maar anderen waarschijnlijk wel.

Nemo2007 zei:
Ik heb een foto toegevoegd van de witte vis, idee wat het is?

1978601312212image.jpg
 
Is dat niet een albino Gymnocorymbus ternetzi?
 
Is die reactie op mijn bericht over de plant? De TS heeft namelijk maar 1 ternetzi dus dat is hem niet.
Er is namelijk al genoemd dat het een albino Gymnocorymbus ternetzi is.
Mascha&Ivo zei:
Is dat niet een albino Gymnocorymbus ternetzi?
 
remcovoortman zei:
Is die reactie op mijn bericht over de plant? De TS heeft namelijk maar 1 ternetzi dus dat is hem niet.
Er is namelijk al genoemd dat het een albino Gymnocorymbus ternetzi is.
Mascha&Ivo zei:
Is dat niet een albino Gymnocorymbus ternetzi?
Een Xanthoristische Gymnocorymbus ternetzi. Een albino heeft altijd rode ogen. Het is dus g��n albino.
 
Oh verhip! Fijne toevoeging/verbetering.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan