Wat is er nieuw

Welke vissen met kardinaaltetra?

nikolatesla

Member
Lid geworden
16 september 2020
Leeftijd
22
Goedenavond forum,

Ik heb een 60L aquarium al draaiend staan, en ik zou graag een school van 20-25 kardinaaltetra's erin willen hebben.
Ik zou ook graag nog 2/3 wat grotere vissen in mijn aquarium willen zetten. Mijn vraag is: welke vissen zijn hiervoor geschikt?

En nog een vraag: wat voor ervaring hebben jullie met vissen van de Intratuin? Ik zag dat kardinaal tetra's daar een stuk feller waren dan bij een andere aquarium winkel.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Nou op een 60cm denk ik dat 25 kardinalen als veel is als je uitgaat van 3cm per vis. Wat ook leuk is dat is bv een groepje Corydoras Panda voor de bodem als de bodem geschikt is.
Wat voor filter heb je op dit bakje?

@jessicapilon , bedankt voor je bericht!
Ik was bij een aquariumwinkel langsgegaan en daar zeiden ze dat voor een 60L aquarium 20-30 kardinaaltetras wel kan. Klopt dit of niet?
Corydoras Panda ziet er inderdaad leuk uit.
Wat denk je van 2-3 platy's?

Filter is een Superfish Aquaflow 200 filter.
De bodem is 1-2mm grind.

Met dat filter gaat het niet lukken. Volgens mij is 10 a 15 wel een max voor tetra's. Kardinalen worden groter dan neon tetra's en hebben ook warmer water nodig.
Ik kreeg hetzelfde filter bij mijn superfish 70 maar die zou mijn huidige bestand van 12 tetra's en 6 corydorassen niet trekken. Heb daarom een buitenfilter in gebruik. Sowieso zou ik goed meten op nitriet en veel water verversen in je programma opnemen.
Veel succes!!

platy's en tetra's mengen qua waterbehoeften niet goed. De tetra heeft minder hard water nodig. En wat zuurder. De platy wil een hogere ph en hardheid.

@jessicapilon , bedankt voor je bericht!
Ik was bij een aquariumwinkel langsgegaan en daar zeiden ze dat voor een 60L aquarium 20-30 kardinaaltetras wel kan. Klopt dit of niet?
Corydoras Panda ziet er inderdaad leuk uit.
Wat denk je van 2-3 platy's?

Filter is een Superfish Aquaflow 200 filter.
De bodem is 1-2mm grind.
Dit klopt niet inderdaad, 60 liter kun je beter maximaal 10 tetra's in kwijt.

Corydoras hebben een zandbodem nodig, dus je grindbodem is ongeschikt voor ze

@Joff Bedankt voor je bericht! Dan ga ik maar voor minder kardinaaltetra's Is 1x per week 1/4 van het water verversen genoeg denk je?
@Nicolientje-W Ook bedankt voor je bericht! Hebben alle bodemvissen zand nodig? Of zijn er ook bodemvissen die op grind kunnen?

Ja als je echt bodembewoners wilt die hebben inderdaad altijd een zandbodem nodig omdat ze het zand filteren door hun kieuwen om er voedsel uit te zeven, dat gaat niet met grind, als je toch nog in de opstartfase zot zou ik de bodem gewoon vervangen voor filterzand (bij De Wildkamp of Hornbach te koop)

Zou voor een andere vis gaan, kardinaaltetras doe je tekort met 60 cm. Je hebt hele leuke andere vissen als vuurtetra die beter passen, stuk of 15.

Zou voor een andere vis gaan, kardinaaltetras doe je tekort met 60 cm. Je hebt hele leuke andere vissen als vuurtetra die beter passen, stuk of 15.
Precies. Kardinalen vinden een 60cm bakje verre van prettig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan