Welke vissen naast de Malawi.


AlexT

Well-known member
Lid geworden
11 januari 2008
Berichten
61
Locatie
Capelle aan den IJssel
Na een hele tijd inlezen ga ik komende week 5 Metriaclima estherae (Red zebra) en 3 Labidochromis Sp. Perlmutt ophalen.

Het aquarium is 100x40x50. Er komt zwart zand in en er komt een combi van echt steen en nepsteen in om het gewicht een beetje schappelijk te houden.

Nu wilde ik er nog andere vissen bij zetten maar ik kan eigenlijk nergens vinden welke vissen erbij passen.

Dus mijn vraag is welke vissen kunnen nog naast nog een Malawi-soort bij de deze 2 Malawi's?
En alle tips zijn natuurlijk welkom.
 
Ben benieuwd hoe je bak er nu bijstaat. Gr, Jon.
 
Heb vertraging opgelopen doordat mijn verwarming kapot bleek te zijn duss daarvoor heb ik geld gebruikt die eindelijk voor de inrichting was.
Dat betekent dat er even nog geen zand in zal komen. Dan levert opeens het bedrijf waar ik de kunst-stenen vandaan zou halen ze niet meer daarom daar ook een compleet ander plan.

Ik heb een scheepswrak van ruim 30 cm lang op het oog die het middelpunt moet worden daarnaast komen zeer waarschijnlijk kunststof stronken.
Ik wilde ook nog gaan proberen zelf wat stenen/grotten te gaan maken maar daar nog geen tijd voor gehad.

Inmiddels zitten er al wel 5 Metriaclima estherae (Red zebra) in samen met een groot stuk hout voor de beschutting.
De Labidochromis Sp. Perlmutt komen waarschijnlijk 9 september en waarschijnlijk komt er nog 1 Malawi soort in en aantal algeneters.

Ik heb mijn oog laten van voor de 3de Malawi soort op Pseudotropheus Elongatus Mpanga.
Alleen de algeneter ben ik nog niet over uit.
 
Heb je nog een update voor ons Alex ???
 
De groep is nu compleet en heb een mooie ding met allerlei gaten. Geen scheepswrak.:'(
Alleen blijkt de ledstrip niet geschik voor veel vlocht duss die moet ik vervangen. :stom:

Het vissenbestand.

5 Metriaclima estherae "Rode Zebra"
5 Labidochromis Sp. Perlmutt
5 Pseudotropheus elongatus
2 (volgens mij) aulonocara soort
2 Ancistrus Dolichopterus

Moet die ene soort nog is nakijken bij de winkel en heb meerdere Labidochromis Sp. Perlmutt lijkt het duss daar moeten er misschien 2 weg/ruilen.
 
Das een mooie keuze aan vissen,heb je een foto voor ons ?
 
Met weinig licht is het toch lastig foto's maken.
Zeker de Pseudotropheus elongatus is vrij donker en zie je niet goed de strepen.
Ik kan ze goed zien maar de camera zie je het amper.

Moet ook nieuwe filter halen kwam ik achter want het water is al groenig terwijl ik hem zondag heb geschoond.:S

Nouja hier wat foto's

Heb ook nog ff een foto's gemaakt van dat ding, het is hol van binnen duss daar zitten oa. de Ancistrus Dolichopterus verstopt.
10geex0.jpg


Aulonocara (vrouwtje?) en een vrouwtje van de Pseudotropheus elongatus.
5nl5phw.jpg


Aulonocara (Mannetje?) en de rest is onherkenbaar
qi0i8q.jpg


swbyv75crb.jpg
 
Mooie foto's maar ga je er geen zandbodem in doen want zeker de cichliden hebben dat nodig he.
 
Het is wel de bedoeling maar ik merk ook dat ze niet echt meer richting de bodem gaan.
Het maakt het wel makkelijker natuurlijk. :p

Had het ook gevraagd aan een cichliden kweker en die zei dat ze zich aanpassen.
Maar ik ga dit nog is verder uitzoeken.:book:
 
Het is wel de bedoeling maar ik merk ook dat ze niet echt meer richting de bodem gaan.
Het maakt het wel makkelijker natuurlijk. :p

Had het ook gevraagd aan een cichliden kweker en die zei dat ze zich aanpassen.
Maar ik ga dit nog is verder uitzoeken.:book:
Cichliden hebben het zand ook nodig om hun kieuwen te spoelen.
 
Wat ik nu ga zeggen moet je zien als positieve kritiek, en ik denk voornamelijk aan de vissen.

je bak is te klein met te veel vis die niet geschikt zijn voor dit formaat bak.
je bak is tevens ook te goor om aan te zien, onderhoud aan de bak plegen en het filter zoveel mogelijk met rust laten.

ook snap ik je volgorde echt niet.. eerst vissen kopen en daarna pas zand erin? en ja zand moet gewoon
voor kweek aquaria kunnen ze wel tijdelijk zonder maar anders behoort dit er gewoon in te zitten.
een bodem is tevens ook een heel groot biologisch filter, en een bak kan nooit genoeg biologische filtering hebben :)

en als je geld voor een verwarming nodig hebt al betekent dat je niet nog een paar zakjes zand kan aanschaffen... als je portemonnee het niet toelaat moet je gewoon geen aquarium nemen, je vissen kunnen ook ziek worden en dan moet je ook geld beschikbaar hebben voor behandelingen, ook kunnen er onderdelen in je filter kapotgaan die vervangen dienen te worden.
 

Terug
Bovenaan