Welke vissen voor 55 Liter Tank

Ik was aan het denken aan trio dwarfgourami's en Harlequin rasboras maar weet niet of dit gaat? Ik ben nu momenteel een carpet aan het groeien.

Geef jullie mening over wat ik hier in moet zetten.

15285746434394867631736528720653.jpg

Ruben01

AquaForum Donateur
10 rasbora's
koppeltje honingoumi's/apistogramma borellii(dan geen cory's)/pauwooggrondel/dario dario
corydoras ligt eraan welk soort;)

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Ik heb 6 panda en een betta met 6 Briggitaea s in de bak. In de andere bak een 2 tal Honinggourami vrouwen met 1 man.

Ikdenk sat ik dan 2 honey gouramis en 8-10 harlyquin rasboras en mischien nig een algen eter.
Maar met mijn carpet kan ik daar dan dwarf corysoras instejenj?

Ruben01

AquaForum Donateur
DwarfGouramis gaan niet in mij tank?
Jawel, de colia lalia, alleen er word veel gezegt dat deze het irrido virus bij zich hebben en het meestal minder dan een halfjaar uithouden. Je kunt het altijd proberen:)

harlyquin rasboras
Bedoel je daarmee de Trigonostigma heteromorpha.
Je kunt dan denk ik beter voor zijn broertjes gaan, de Trigonostigma espei, Trigonostigma hengeli. Deze blijven iets kleiner.
nig een algen eter.
Garnalen, zoals vuurgarnaaltjes. Meeste algeneters worden te groot, otocinclus kan, is alleen wildvang. Goed bijvoeren en in het begin kun je uitval hebben.

Trichogaster lalius, en Apistogramma borelli worden in mijn ogen beiden te groot voor dit aquarium.

voorstel:
koppel Trichogaster chuna
8 Trigonostigma espei/hengeli
8 otocinclus spec.
X neocaridina spec

SeriosulyFish staat erom bekend voor nederlandse maatstafen behoorlijk krap in de minimuafmetingen van aquaria te adviseren. ik zou het niet doen.
Otocinclus inderdaad pas in een ingedraaid aquarium toevoegen, maar het kan dan wel gemakkelijk.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Nou ik stond ook op het punt om de Borelli in de 60 erbij te nemen naast de Honinggourami. Zitten wel op een ph van 8 maar dat zou moeten kunnen begreep ik en ook in een 60cm moet dat geen probleem zijn dus.

Aqua(s)chat-room
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
  • jessicapilon:
    Avond Dirk
    Link
  • jessicapilon:
    garnalen worden dan dure snacks
    Link
  • Dirk Bazuin:
    Ach die kweken toch als gekken
    Link
  • jessicapilon:
    Ja maar ja dat is wel de reden dat ik ze niet meer met vissen hou
    Link
  • Dirk Bazuin:
    hier zitten ze ook in de grote bak maar ze weten al lang te overleven
    Link
  • XfiXit:
    avond
    Link
  • WJ:
    Ik heb er vier te pakken. Nog een. Argh.
    Link
  • JohnL1978:
    hallo allemaal :)
    Link
  • WJ:
    Direct enorme schoonmaak gehouden, grote waterwissel en uitgebreide snoei beurt. T ziet er weer puuk uit. Alleen t voorraam nog schrobben (niet nu).
    Link
  • WJ:
    Ow; en 61 garnalen (blue velvets waarvan een paar niet blue) geteld.
    Link
  • WJ:
    Halllo John
    Link
  • jessicapilon:
    Moge allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    het is lekker koel buiten
    Link
  • DaveB86:
    [COLOR=rgb(177, 205, 217)]Moge John[/COLOR]
    Link
  • DaveB86:
    Ik wil een topic aanmaken om informatie in te winnen over CR garnalen in combinatie met co2 en plantenvoeding. Ik ben benieuwd naar de meningen daarover. Waar zou ik dat topic het beste kunnen aanmaken?
    Link
  • hugop:
    Mogge
    Link
  • jessicapilon:
    Moge beiden en ik zou dat bij garnalen posten Dave
    Link
  • TonHageraats:
    DaveB86 zei:
    Ik wil een topic aanmaken om informatie in te winnen over CR garnalen in combinatie met co2 en plantenvoeding. Ik ben benieuwd naar de meningen daarover. Waar zou ik dat topic het beste kunnen aanmaken?
    Link
  • TonHageraats:
    De hoofdvraag is over garnalen, dus ik zou zeggen in, https://aquaforum.nl/forums/garnalen-kreeften-en-krabben.33/
    Link
  • TonHageraats:
    John en ik zijn het daarover in iedergeval eens :D
    Link
  • Link
  • jessicapilon:
    TonHageraats zei:
    John en ik zijn het daarover in iedergeval eens :D
    Meestal wel gelukkig en anders krijg ik alsnog wel gelijk omdat ik de jongste van de 2 oudjes ben:D:D ;)
    +1
    Link
  • DaveB86:
    haha, nou het topic is er hoor, ik zeg: brand los! :)
    +1
    Link
  • jessicapilon:
    middag allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    Hier hebben we een paar flinke buien gehad inmiddels
    Link
    jessicapilon: Hier hebben we een paar flinke buien gehad inmiddels
    Bovenaan