Welke vissen voor 55 Liter Tank


RedCap GoldFish

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
82
Leeftijd
25
Ik was aan het denken aan trio dwarfgourami's en Harlequin rasboras maar weet niet of dit gaat? Ik ben nu momenteel een carpet aan het groeien.

Geef jullie mening over wat ik hier in moet zetten.

15285746434394867631736528720653.jpg
 
Ik heb hier ook de 60cm en heb daar de Honinggourami in met wat Rasboras en in de andere een groepje Panda s met een Betta man.
 
Hoeveel van elk? want dat lijkt me wel ideaal.
 
10 rasbora's
koppeltje honingoumi's/apistogramma borellii(dan geen cory's)/pauwooggrondel/dario dario
corydoras ligt eraan welk soort;)
 
Ik heb 6 panda en een betta met 6 Briggitaea s in de bak. In de andere bak een 2 tal Honinggourami vrouwen met 1 man.
 
Paren ze dan niet met 1 mannetje en 1 vrouwtjes gourami?
 
Ikdenk sat ik dan 2 honey gouramis en 8-10 harlyquin rasboras en mischien nig een algen eter.
Maar met mijn carpet kan ik daar dan dwarf corysoras instejenj?
 
DwarfGouramis gaan niet in mij tank?
 
DwarfGouramis gaan niet in mij tank?
Jawel, de colia lalia, alleen er word veel gezegt dat deze het irrido virus bij zich hebben en het meestal minder dan een halfjaar uithouden. Je kunt het altijd proberen:)

harlyquin rasboras
Bedoel je daarmee de Trigonostigma heteromorpha.
Je kunt dan denk ik beter voor zijn broertjes gaan, de Trigonostigma espei, Trigonostigma hengeli. Deze blijven iets kleiner.
nig een algen eter.
Garnalen, zoals vuurgarnaaltjes. Meeste algeneters worden te groot, otocinclus kan, is alleen wildvang. Goed bijvoeren en in het begin kun je uitval hebben.
 
Eten gouramis geen garnalen?
 
Zeg eens wat jij er in wilt zetten als die van jou is
 
Zeg eens wat jij er in wilt zetten als die van jou is
Tis jouw aquarium, dus jouw smaak:daisy:


Wat ik zou doen, een blackwater biotoop uit Azië namaken, met de Sphaerichthys osphromenoides, groepje rasbora's oid en kuhli's op de bodem.
En mischien nog parosphromenus erbij:p
 
Maar de vraag is kan ik een paar DwarfHoneygourami's en rasboras in mijn tank zetten?
 
Sphaerichthys osphromenoides waar kan ik die vinden want die zijn heel mooi!
Hij is heel mooi, maar ook heel moeilijk! Je moet een lage ph, rond de 5 hebben, 100% osmosewater etc.
Ik zou hem niet nemen;)
 
Zou ik 2 honey gouramis nemen?
 
Met rasboras
 
En nog wat Algra shrimps
 
Trichogaster lalius, en Apistogramma borelli worden in mijn ogen beiden te groot voor dit aquarium.

voorstel:
koppel Trichogaster chuna
8 Trigonostigma espei/hengeli
8 otocinclus spec.
X neocaridina spec
 

SeriosulyFish staat erom bekend voor nederlandse maatstafen behoorlijk krap in de minimuafmetingen van aquaria te adviseren. ik zou het niet doen.
Otocinclus inderdaad pas in een ingedraaid aquarium toevoegen, maar het kan dan wel gemakkelijk.
 
Zelf de Borelli in 60cm gehad en dat werkte prima, de lalius zou ik er absoluut niet in doen nee.
 
Nou ik stond ook op het punt om de Borelli in de 60 erbij te nemen naast de Honinggourami. Zitten wel op een ph van 8 maar dat zou moeten kunnen begreep ik en ook in een 60cm moet dat geen probleem zijn dus.
 
Heb je alternatief voor corydoras.
En hoeveel rasboras mag ik dan bij die 2 honeygouramis zetten?
Waf zijn dat? Met googlen kom ik nergens:oops:


Ja, colisa chuna met rasbora's kan. Corydoras kan dan nog wel op de bodem;)
 

Terug
Bovenaan