Wat is er nieuw

welke vissen voor aquarium van 2M lang?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AquaKev
  • Startdatum Startdatum
A

AquaKev

Guest
hallo, welke vissen kan ik het best nemen voor aquarium.
afmetingen:
lengte: 2M
diepte 40cm
hoogte: 60cm
 
Dat is smaak en inrichtings afhankelijk.
 
ik heb nu een aquarium van 150L en daar zitten guppy's, terta's, 3 goudvissen en nog 3 paar van die doorzichtige schoolvissen in. dus ik ben ook wel op zoek naar andere vissen maar die ook wel te kweken zijn.
 
Ik zou eerst je energie stoppen in het vinden van een ander onderkomen voor je vissen, aangezien de combinatie van vissen die je nu hebt slecht is en daarna je wensen en idee�n hier plaatsen.
Dan kunnen wij hier advies geven over wat er allemaal mogelijk is.
 
de reden dat ik 3 goudvissen heb gehouden is omdat het ook wel goede bodemkuisers zijn.
 
dus je raad mij gewoon het best aan om mijn goudvissen weg te doen.
ik heb ook 3 ruitekuisers ( maar die blijven een hele tijd in een boot ) ook nog 2 grondkruipers, 1 garnaal en 3 kleine Aziatische appelslakken.
 
Als je andere vissen wilt, ga je toch degene die je niet meer wil hebben een ander onderkomen moeten geven, hier zou je eerst een oplossing moeten voor zorgen. Er zijn mogelijkheden genoeg.
 
en welke vissen (die ik hier al heb opgenoemd) zou jij dan in mijn plaats weg doen?
 
ik wil toch wel het liefst mijn guppy's en schoolvissen houden
 
Smaken verschillen maar zelf zou ik geen levendbarenden nemen want die fokken als konijnen en je moet ze maar weer eens zien kwijt te geraken. Ook zou ik zelf geen Goudvissen nemen icm tetra s en Guppen.
ik zou zelf dus voor de Goudvissen een ander onderkomen gaan zoeken in de vorm van een vijver.
Daar kunnen ze mooi uitgroeien.
 
Je doorzichtige schoolvissen, zijn dat glasmeervallen of glasbaarzen. Als het glasbaarzen zijn zou ik die ook weg doen, omdat het brakwater vissen zijn.
 
de goudvissen ga ik de komende dagen wegdoen naar een vijver.
en het zijn glasmeervallen
 
Er kan heel veel in 2 Mtr. In een bak van een dergelijk formaat vindt ik het zelf wel om mooi om wat forse vissen te hebben zitten.

Hoe moeilijk wil je het jezelf maken ? Een goed uitgangspunt kan zijn om vissen uit te zoeken die goed passen bij de waterwaarden die bij jou uit de kraan komen.
 
Ik zouzelf ook liever grotere vissen doen, maar dan wel zonder guppen en ander klein spul natuurlijk.

Glasmeervallen staan wel leuk in een grotere bak, dan wel in een school natuurlijk (10+ stuks) en ze wensen wat stroming in de bak.
 
Ik had ook al eens gedacht aan Discussen, vindt ik ook hele mooie vissen als je ze in een school hebt.

En met jouw formaat bak moet dat wel goed lukken.

Maar je kan ook Maanvissen nemen.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan