welke vissen zijn dit


E

ErwinvdL

Guest
Hallo iedereen,

ik heb een aqua overgenomen waar bleek dat er toch nog 2 bewoners waren bij het leeghalen.
deze heb ik in een tijdelijk bakje gedaan omdat het aqua echt aan grondig onderhoud toe was (naar mijn idee maar ben nog nieuw in het aquarium gebeuren)

Na een tijdje het aqua met alleen plantjes te hebben gedraaid de originele bewoners overgezet, maar echt geen idee welke dit zijn.
fotosearch op google heeft helaas niet geholpen

Mijn vraag is dus welke zijn onderstaande 2

Alvast bedankt

20190521_201807.jpg
20190521_202049.jpg
 
Inderdaad: Puntius titteya (sherrybarbeel) en Desmopuntius pentazona (vijfstreepbarbeel).
Beide scholenvissen, en beiden zien er niet al te best uit.
 
Ook ik vind ze er niet heel goed uitzien, erg vaal vooral.

waren deze foto's genomen net na het overzetten?
 
Ze zitten er nu een paar dagen in. De vorige eigenaar had het aquarium al half leeg zonder circulatie verwarming etc. bij het verder leeghalen bleken deze er nog in te zitten.
Ik heb ze tijdelijk in een kom gehad met plantjes/water etc uit hun oude onderkomen om het aquarium wat ik heb overgenomen goed te kunnen reinigen en met alleen wat plantjes etc op te starten. en na een weekje ze er toch maar ingezet. de grote kom was natuurlijk ook niet ideaal.

de foto is wel iets valer als in het echt wss door inzoomen en ze niet echt goed poseren ;-)
maar ze hebben het natuurlijk wel zwaar gehad in de oude vieze halflege bak. maar doen het nog tot nu toe. eten doen ze ook.

als ze beiden scholenvissen zijn is het dan beter om nog dezelfde soort bij te plaatsen ?
en dan ook een verdeling van 1x man 2x vrouw ?
 
Maar die bodem, man ,man.
Dat is toch geen goeie bodem.

Waarom is er een schutkleur? om niet op te vallen.
Dan vinden vissen dat toch ook niet fijn?

Die barbelen willen grondelen. gaat moeilijk , zo, he.


Je kan er wel bij zetten.
Zijn mooie vissen.
 
"Ook ik vind ze er niet heel goed uitzien, erg vaal vooral."

En mager, en ook een beetje krom.
Maar met goed bijvoeren (bijvoorbeeld ook watervlooien en rode of zwarte muggenlarven naast vlokvoer) kan het nog best bijtrekken.

Het zijn 2 mooie soorten die qua lichaamsbouw best verschillen en ook niet precies op dezelfde plek in de bak zwemmen, dus je zou inderdaad best van beide een school(tje) kunnen nemen. Hoeveel mogelijk is hangt natuurlijk wel van de afmetingen van de bak af, afhankelijk daarvan zou het misschien beter kunnen zijn om voor één van deze soorten te kiezen.

Hiervoor en voor een eventuele verdere invulling van je bestand zou je een vraag kunnen posten onder "samenstelling visbestand".
Het is wel handig als je daarbij de bakmaat aangeeft en wat je zoal interessant vindt als andere soorten.
 

Terug
Bovenaan