Welke vissen zijn dit?


S

Snaak84

Guest
Kan iemand mij vertellen welke vissen dit zijn?
Ik heb een bak overgenomen met visbestand maar ik kan deze 2 helaas niet thuisbrengen.
De blauwspat weet ik wel. Die was namelijk al van mij.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bedankt alvast.
 

Bijlagen

  • 20191022_071502.jpg
    20191022_071502.jpg
    31.5 KB · Weergaven: 165
  • 20191022_071459.jpg
    20191022_071459.jpg
    32.3 KB · Weergaven: 133
De laatste foto is een botia lohachata. Dat zijn normaal wel groepsdieren. Is dit het enige exemplaar wat je ervan hebt?
 
De laatste foto is een botia lohachata. Dat zijn normaal wel groepsdieren. Is dit het enige exemplaar wat je ervan hebt?
Nee, ik heb er 2 van. Vandaar dat ik ze ook bijna nooit zie. Ik Ben er ook nog niet uit of ik ze wil houden. Dus als ze in een school horen dan doe ik ze wel op marktplaats als er daar mensen te vinden zijn die er al meer hebben. Dan is dat beter voor ze denk ik. Ze zitten nu tijdelijk in mijn oude bak erbij omdat ik de andere nog verder moet inrichten en indraaien.
Bedankt voor je reactie
 
De eerste is een Crossocheilus reticulatus.
Een leuke actieve vis en een prima algeneter die echter wel liefst in een groep rondzwemt.
Ik zou je aanraden deze te houden, maar dan in een groepje van 5 of zo. Misschien kun je via dit forum wel aan meer vissen komen.
 
Die Crossocheilus worden best groot hoor. Vijf stuks van 15 cm of meer is een hele bak vol. En als ze lijken op C. siamensis qua gedrag, worden ze ook niet aardiger met de jaren :) Maar het zijn inderdaad goede algenverdelgers. Hou er rekening mee dat ze aan zachtbladige planten kunnen beginnen als de algen op zijn! Bijvoeren met algentabletten dus, het zijn vegetariërs, (veel) dierlijke eiwtitten zijn niet goed voor ze.
 
Die Crossocheilus worden best groot hoor. Vijf stuks van 15 cm of meer is een hele bak vol. En als ze lijken op C. siamensis qua gedrag, worden ze ook niet aardiger met de jaren :) Maar het zijn inderdaad goede algenverdelgers. Hou er rekening mee dat ze aan zachtbladige planten kunnen beginnen als de algen op zijn! Bijvoeren met algentabletten dus, het zijn vegetariërs, (veel) dierlijke eiwtitten zijn niet goed voor ze.
Ik heb ze gelukkig bij iemand anders kunnen onderbrengen met een goede ruil met planten. Dus iedereen helemaal blij.
 

Terug
Bovenaan