Welke vissen zijn dit?


Hardloper

Well-known member
Lid geworden
12 juli 2014
Berichten
278
Locatie
Heerde
Ik heb een aquarium overgenomen inclusief visbestand. Om een goed huisje te vinden voor deze vissen wil ik graag weten welke het zijn. Ze mogen dus (bijna) allemaal weg.

Wie helpt mij?

Waar ik zeker van ben:
5 pristella maxillaris
1 kardinaal tetra
1 koperzalm


Van de volgende vissen denk ik te weten welke het zijn, maar daar kan een persoonsverwisseling in zitten. Kunnen jullie het bevestigen?

1 Corydoras sterbai.
Corydoras.jpg


1 Pterophyllum scalare
Maanvis (2).jpg


2 Trichopodus trichopterus
Trichopodus trichopterus (1).jpg
Trichopodus trichopterus (2).jpg


1 roze tetra en een platy (V)?
Platy V en roze tetra.jpg


1 platy (M)?
Platy M.jpg


Verder zitten er nog 3 rode en 2 oranje vissen in. Dit kan M/V zijn of familieleden, dit mini schooltje van 5 zwemt namelijk altijd samen. Wat zijn dit?
oranje en rood.jpg


En dan hebben we nog "algeneters", 6 op de foto en nog minimaal 1 niet op de foto. Deze 6 staan op de foto, volgens de vorige eigenaar zit er een koppel tussen. Ben zelf een drama qua kennis op dit gebied dus ik zou echt niet weten welke dit zijn.

Nummer 1: 28-30cm
L1802 (1).jpg
L1802.jpg


Gezien ik niet meer foto's mag plaatsen volgt de rest in de volgende reactie.
 
Die enalaatste foto is de brokaatbarbeel mannen zijn rood en d evrouwtjes bruin
Je algeneters is een joekel van een vis (word mits goed gehuisvest al gauw 40 cm en kweken niet in gezeldschap en zelfs de experts zien verschil man/vrouw niet
 

Bijlagen

  • algeneters.jpg
    algeneters.jpg
    72.2 KB · Weergaven: 75
Nummer 2: 12cm
L1805 (1).jpg
L1805 (3).jpg


Nummer 3: 8-10cm
L1843 (2).jpg


Nummer 4: 8-10cm 18:50
L1850 (2).jpg


Nummer 5: 8-10cm
L1855 (1).jpg
L1855 (3).jpg


Nummer 6: 5-6cm:
L1902.jpg


Alvast bedankt voor de hulp!
 
Die enalaatste foto is de brokaatbarbeel mannen zijn rood en d evrouwtjes bruin
Je algeneters is een joekel van een vis (word mits goed gehuisvest al gauw 40 cm en kweken niet in gezeldschap en zelfs de experts zien verschil man/vrouw niet
Thanks! Na jouw antwoord te hebben gegooglet zie ik dat het niet de brokaatbarbeel is maar de sherrybarbeel (Puntius titteya).
 

Terug
Bovenaan