Welke vissen zijn dit??


D

Delfzijl

Guest
Ik heb een aquarium gekocht en nu zitten er 2 vissen in (zelfde soort) waarbij ik geen flauw idee heb om welke soort t gaat. Ze zijn best wel lang, zijn oranje gekleurd onderaan de bek, en zijn erg schuw. Overdag zijn ze verstopt en s'avonds laat en s'nachts als t licht uit is dan komen ze wel tevoor schijn. Graag zou ik willen weten welke vissen dit zijn. Zie foto's.

897263delfzijl_0_82_img_0885_2.jpg


787695delfzijl_0_82_img_0885_2.jpg
 
Fout gedaan, bovenstaande foto 2 keer geplaatst! hier nog de andere foto die ik heb van de vis.

688256delfzijl_0_82_img_0892_3.jpg
 
Zou h'm best weleens kunnen zijn idd,worden flinke knapen.

Zo met de rest van je topics begrijp ik dat je pas deze bak hebt overgenomen en de boel gaat veranderen.
Heeft het filter lang uitgestaan voor je de bak in huis kreeg?
Het verhaal is namelijk dat je niet zomaar de boel kan veranderen zonder dat dit invloed heeft op de bak en is het verstandig om je eerst te verdiepen in dit verhaal anders is de kans groot dat je over een poosje met een hoop problemen zit.
 
Bedankt, hij lijkt er zeker erg veel op, alleen de aftekening zijn iets anders. Maar wat ik op die website gelezen heb zitten ze dus in een veel te kleine aquarium!! mijn bak is maar 1,5 meter lang, en ze moeten minimaal in een bak van 2,5 meter zitten! jeetje wat zielig, dan hebben die mensen waar die eerst van was er niet goed in verdiept, daarom vraag ik t hier want heb ze nog nooit eerder gezien en vond ze al heel groot, ze zijn zo lang. De filter is vorige week zo'n 2 a 3 uur uitgeweest in totaal. De reden van eind volgende week de bak over de kop is doordat ik dan heel veel vissen ga verkopen aan een goede vriend van mij en ik overga op cichliden, ik wil dan de bodem verwijderen (neemt hij ook mee) en er komt zand in, en de water moet eruit (ga wel zoveel mogelijk bewaren) voor de poster goed plakken, dan ben ik in 1 keer klaar en hoeft de bak later niet weer over de kop, doe dan liever alles in 1 keer dan later nog weer wat te moeten veranderen.

Maar nu snap ik dus ook dat sommige vissen een stuk uit de vin missen (guppy en botia macracantha), deze soorten horen al helemaal niet bij mekaar te zijn. Ik vind t jammer maar ik zie geen andere optie dan ze te verkopen aan iemand die een grotere bak heeft dan mij waar ze lekker de ruimte hebben. Bedankt voor de info!
 
Ok dus je neemt een volledig nieuwe inrichting en vissen bestand.
Als je straks van je vissen af bent en aan de verandering gaat beginnen zou ik geen oud water gebruiken maar alles juist goed schoonmaken en vers opstarten,zo is de kans heel klein dat je eventueel ellende in je bak krijgt door de vorige inrichting.
Boel lekker 3 weken laten indraaien en beetje voor beetje de nieuwe vissen toevoegen.
 
goed dat je dat zegt, ik wou juist zoveel mogelijk oud water weer hergebruiken ivm de bacterien, dacht dat dat t beste was, niet dus, alles weggooien en vers water en alles goed schoonmaken natuurlijk. ik doe rustig aan met nieuwe vissen kopen, dus zo'n 3 weken wachten komt goed ;-) als de andere vissen weg zijn heb ik nog maar een enkele over die ik wel zelf wil houden en gaan er dan in, de nieuwen komen later wel, bedankt voor de tip!
 
Veel succes met alles en als je ooit een foto-album bij gaat houden, ga ik die zeker eens bekijken.
 
In water zitten maar heel weinig bacteri�n vergeleken met het filter en bodem maar dacht eigenlijk dat je al je vissen ging wegdoen want tijdens het opnieuw indraaien komt er wel een nitrietpiek die dodelijk kan zijn voor vissen.
Cichliden hebben zo hun eigen waterwaarden en misschien is dat helemaal niet te combineren met de vissen die je van plan was te houden van het oude bestand dus dat zou ik nog ff uitzoeken.
 
ik doe mijn best, en zal ook zeker niet te lang ermee bezig zijn wil dat de vissen zo gauw mogelijk weer terug kunnen in de bak, en zodra alles klaar is zal ik zeker foto's maken van alles en wat vertellen over mijn vissenbestand, leuk dat er mensen geinteresseerd in zijn, en dan kunnen we altijd kijken of de vissen wel samen kunnen met de cichliden die erin komen, want heb t beste met de vissen voor, daarom gaan die 2 vissen van bovenstaand ook verhuizen naar een groter bak! Ik ben erg blij met alle info wat ik krijg op deze forum en ook zo snel! ik leer iedere keer weer bij! bedankt!
 

Terug
Bovenaan