Wat is er nieuw

welke vissen zijn dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter dwayne130
  • Startdatum Startdatum
D

dwayne130

Guest
ik kwam op mp een aquarium tegen met deze vissen er in ( niet dat ik van plan ben hem te kopen maar meer nieuwsgierigheid) welke vissen zijn het ?

BY9D4V68Du7jq1Za5cuoJc_TMzCHdzUV.jpeg

BY9D4V68Du7jq1Za5cuoJc_TMzCHdzUV.jpeg

en oja ze worden gehouden in een 80cm bak is dat wel groot genoeg want ze lijken me behoorlijk groot. die persoon noemt ze zebras en ze zouden elke maand jongere krijgen.

Dat zijn Malawi,s. Zebr Chickiden.
En ja, zijn net konijnen,daarom zijn die Meren zo goed bevolkt.

80 cm,is eigenlijk te klein.

Bertus zei:

dus ik zat goed met dat de bak eigelijk te klein is.ik vind het wel mooi vissen alleen passen ze niet in mijn bak anders had ik ze wel over genomen.maar raak je die vissen dan wel kwijt of niet ?

aangezien ze focken als konijnen , zal het heel lastig worden om ze kwijt te raken .

Mis gratis , maar dan nog moelijk

Die gele is een (beroerde) Labidochrimis caeruleus. Op zich een leuk malawi soortje maar deze heeft vlekken/strepen op zijn lijf zitten en dat hoort niet (doorgefokt/slechte fok). Kan (net) in 80cm maar moet dan wel een malawi speciaalbak zijn (inrichting met heel veel stenen en holen ertussen, zandbodem, geen hout, geen/weinig planten).
De cichlide met strepen in de lengte, Melanochromis auratus, is 1 van de agressiefste malawi soorten. Hoort in een malawi speciaalbak, 1.5m of groter.
De zwart/witte zijn midden amerikanen, Amatitlania nigrofasciata, fokken als konijnen inderdaad en agressief. Hoort in een midden amerika bak, van 1.5m of groter.
De achterste grijze kan ik niet goed genoeg zien om zeker te zijn wat het is. Wellicht een west afrikaanse soort die veel stroming vraagt.

Dit alles raak je gratis nog niet kwijt ben ik bang...

Je ziet het wel vaker dat de nigrofasciata in Malawibakken wordt geplaatst. De reden is mij nog steeds onduidelijk helaas.. Meestal gaat het goed totdat de nigrofasciata een nest krijgt, dan moeten ze het veld ruimen want het zijn felle rakkers dan!

Bertus zei:

Volgens mij had hij gedronken,met z,n Zebr Chickiden. 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan