Misschien moet ik nog even wachten, maar die blauwe dalton krijgt opeens ook een tekening op vinnen.....
Dus ik ga plaatjes posten en vragen of jullie t weten
🙂
Dit is het saaiste visje in de bak. Hij heet Albino.
De Andere Dalton. Dit lijkt dezelfde als The Godfather en Mama: Amatitlania nigrofasciata. Maar is dat ook zo? En waarom hebben de Godfather en Mama dan van die dikke bulten op hun voorhoofd en De andere dalton niet?
De blauwe Dalton. Hierover wordt al volop gespeculeerd hierboven
🙂
Ik zag dat de bovenste rand van de rugvin steeds roder wordt, zeker aan de achterkant, en dat er tekening op de vinnen en staart verschijnt.
Wat al genoemd is: hybride, cryptoheros nigrofasciatus met nog iets; mogelijk Thorichthys. Misschien dat de nieuwe foto's helpen?
De drie zonder naam. Crossocheilus siamensis werd hiervan gezegd. Heb ik opgezocht en je schijnt de 'echte' te kunnen onderscheiden doordat de streep doorloopt over de staartvin. Is bij deze t geval. Ik heb er twee, een grote en een kleine. De vorige eigenaar zegt dat de kleine t kindje is van de grote. Ik dacht dat het er drie waren, maar ik zie die derde niet meer. Op het moment dat ik ze net kreeg duizelden ze me voor de ogen. Zal me dus wel vergist hebben. Dus deze twee heten allebei 'De drie zonder naam'.
Naam: Die oranje met het blauwe bekkie. Hierboven werd geschreven dat er ook Malawivissen bij zaten. Natuurlijk opgezocht, en het lijkt alsof de rugvin daar wel een expliciete vorm heeft. In dat geval zou ik Albino, Die oranje met het paarse bekkie en He er is er nog een (foto hieronder) daaronder scharen.
Deze lijkt voor mij zowel op albino als op de gewone dalton als op Die oranje (hoewel die oranje steeds oranje-er wordt) dus ik kwam pas na drie dagen erachter dat deze er ook nog was. Vandaar de naam: 'He er is er nog een'. Hoewel t iets van een Malawi lijkt te hebben (toch?), zie ik er ook zo'n Amatitlania nigrofasciata in. Kun je dat kruisen?
Kiki is paars met een oranje(?) buik. Die buik krijg ik niet op de foto. De ene keer lijkt hij donkerpaars en de andere keer lila-grijs.
Meneer Jansen heeft eerst anderhalve dag rondgezwommen op zoek naar een verstopplekje. Mr Hyde had de beste (onder t kienhout) al ingepikt. We hebben tunneltjes gegraven in de grond en stenen erop gelegd, maar ik denk dat de ruimtes te klein zijn. Dus heb ik die afschuwelijke bloempot er maar weer ingezet. Daar woont Meneer Jansen nu. Hij is bruin en heeft een witte streep aan de zijkant van zijn lijf en zijn vinnen.
Hr. High. Een barbeel, type Haai. Balantiocheilos melanopterus.
Geen idee. Deze hield zich dood in de bak toen we die leegmaakten voor vervoer. Ik denk dat hij bij het uitscheppen beschadigd kan zijn. Het lijkt alsof hij niet eet. Zijn kieuwen bewegen wel.
Muisjevergeetmeniet wordt hierboven een Phenacogrammus interruptus genoemd. Het lijkt erop alsof de staart van muisje anders is, maar het lijkt er ook op dat de staart half verdwenen is. Volgens mij is muisje niet meer in 'mint' conditie, t arme dier.
Amatitlania nigrofasciata, vermoedelijk. Een ziet er heel slecht uit, las ik. En het is heel sneu, maar die wordt ook achternagejaagd door de Blauwe Dalton, The Godfather en de Gewone Dalton. Ik heb de neiging om haar eruit te halen. Maar wat dan? Niemand wil haar natuurlijk, zo'n ziek visje.
Ik hoop dat ik niks vergeten ben
🙂