Wat is er nieuw

welke vissen zijn dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter BlackTurtle
  • Startdatum Startdatum
Gevonden? In de slot/zijn dit koudwatervissen?

YZ3xBKm.jpg

FFTrHZ0.jpg

Buiten in mijn vijver, dit zijn idd koudwater vissen, of dat veronderstel ik toch.

De onderste is een Riviergrondel.

Botia zei:
De onderste is een Riviergrondel.
Ik kan op internet niet zoveel informatie vinden over de rivier grondel.
Ik lees echter wel dat dit roofvissen zijn. Deze zouden ook tot 20centimeter groot kunnen worden. Kan ik dit visje en die 2 andere buiten in een bak met voldoende planten en natuurlijk leven huisvesten zonder dat die te kort komt? De bak is ongeveer 750-1000 liter. Ik heb echter nog een andere bak , even groot met 3 vissen in (weet ook deze soort niet) die zich hebben voortgeplant van de zomer. Deze visjes zijn 10-15 centimeter groot en er zijn minstens 2 nieuwe visjes bijgekomen. Zouden deze eventueel samen kunnen of is dit volledig af te raden omdat de riviergrondel een roofvis is?

Alvast bedankt

Die eerste kan ik niet goed zien op de foto, maar ik vind het lijken op een Vetje, maar die zijn zeldzaam in Nederland dus kan ik mij dat niet voorstellen. Ik kijk nog even rond..

de onderste heeft anders ook wel wat weg van de kleine modderkruiper. die is wel beschermd.

Heb je misschien een doorzichtig bakje waarin je wat foto's kan maken van de vissen als ze daarin zwemmen?

Ik kan proberen morgen eens te kijken of ik deze visjes terug kan vinden in mijn bak. Door alle planten en dergelijke word het moeilijk deze nog best kleine visjes terug te vinden. Er zijn veel verstop plekken in de bakken.

Grondels denk ik.
In de vijver van mijn ouders zitten die ook, weet alleen de naam niet.

Aah, het zijn er 2.
Ik vermoed dat de eerste een vetje is (Leucaspius delineatus)

Van de eerste heb ik er 2 en van de 2de , de grondel, heb ik er 1.
Vind weinig concrete info over grondels als vis die gehouden wordt.

Twee verschillende soorten bedoelde ik.

Volgens mij is het ook een riviergrondel (Gobio gobio gobio).
Bij mijn ouders zitten er duizenden in de vijver, samen met winden en kois.
Het is een inheemse vis, dus ik denk niet dat hij veel nodig heeft om te overleven.

De bovenste zou best wel eens een jonge roofblij of
Gewoon een voorntje kunnen zijn

Ik heb zelf 4 jaar een koudwater bak gehad en uit er varing kan ik je vertellen dat grondels niet snel groeien en erg vriendelijk zijn. Eten vooral muggenlarven en watervlooien maar ook gwn vlokken

Grondels groeien juist wel vrij snel. Doen ze dat niet dan heeft dat doorgaans met de huisvesting te maken.

bovenste Vetje

Onderste kleine modderkruiper

ben het niet met je eens zap...
ben toch ernstig geneigd om gewoon gobio gobio te zeggen ipv kleine modderkruiper.

vis in kwestie:
FFTrHZ0.jpg

gobio gobio:

Gobio_gobio2.jpg

kleine modderkruiper:

KA3KVIuQVyZ5Nuho-X5E4pIfM2cz27VC.jpeg

De onderste foto in de beginpost in 100 % zeker de gobio gobio. De bovenste foto durf ik niet te zeggen.

Doar benk bliede met. 😛 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan