Wat is er nieuw

Welke vissen zijn dit?

sigpro

Well-known member
Lid geworden
19 maart 2015
Hoi welke vissen zijn dit?
Alvast bedankt.

Nr1 L023 - Pterygoplichthys pardalis?
sigpro1.jpg

Nr2 Is een ancistrus denk ik maar welke?
sigpro2.jpg

Nr3 Kijken of jullie weten welke het is 🙂
sigpro4.jpg

Liosomadoras oncinus lijkt hij op.
Kijk op het welke vis raden.

Liosomadoras oncinus is het niet die heeft geen schubben, vis op foto heeft schubben.

Vis 1 is inderdaad een Pterygoplichthys pardalis en vis 2 een Ancistrus, mogelijk de Ancistrus cf. Cirrhosus al is die van jou wel wat donker.

De kleur van Ancistrus cf. cirrhosus is wat veranderlijk, ik heb de mijne ook wel zo donker als de vis op de foto gezien. Ik denk wel dat het 'm is.
De derde vis is mij een raadsel, die lijkt qua lichaamsbouw niet op iets dat ik ken. Wel mooi. Ik ben benieuwd .....

Ff gegoogled en nr2 is inderdaad een Ancistrus cf. cirrhosus, die van mij heeft stippen maar dat is op m'n foto niet te zien.
Mijn vissen waren allemaal lichter van kleur, had voorheen een witte zand bodem.
Maar heb deze eruit gegooid en zwart zand in gedaan, ik zie mijn vissen nu vaker voorheen waren ze aan het verstoppen. Ze voelen zich dus wel veiliger met een zwarte ondergrond.
Dus zwart zand erin en mijn vissen werden donkerder van kleur, ze passen zich dus aan.
Zelfs mijn cory's paleatus zijn nu bijna zwart.

Btw nr3 is een jonkie van ongeveer 3 maanden.
Vissen hadden eieren gelegd en een paar hebben het overleefd, het is geen kwi kwi maar komt in de buurt 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan