Welke vissen?


A

Awesomeaqua

Guest
Hallo, sinds dit jaar hebben wij een kleine vijver met een waterloopje.
Na de winter willen we hier graag een paar visjes in plaatsen, wij dachten aan
een paar komeetstaarten of misschien gewoon goudvissen.
Wat heb je behalve een luchtpomp echt nodig voor een goed draaiende vijver?
Is een filter verplicht?
Hoeveel vis?
Welke planten?
Staat nu zwanebloem en waterlelie in...

Oja, de vijver schat ik op 150 liter
 
Dat is een erg klein vijvertje dan 150 liter daar passen geen goudvissen in hoor.
Luchtpomp heb je niet nodig.

Als de vijver zo klein is het je geen filter nodig enkel zuurstofplanten, weet je de exacte maten want lijkt me dat hier helemaal geen vissen in kunnen het hele jaar door.
Misschien wat danio,s in de zomer.
 
Heb net nog eens gekeken en nagedacht en denk dat 150 liter niet klopt....
Vanwege de onregelmatige vorm kan ik niet goed schatten.
Ong. 1m2 opp en 50 cm diep
Maar vriest de vijver niet dicht zonder luchtpomp?
 
Eens met Maurice. Goudvissen hebben zo'n 200 liter per vis en 300 cm. zwemruimte nodig. Mag ook wel voor vissen die ruim 40 cm. kunnen worden.
 
Die vijver vriest hartstikke dicht zonder luchtpomp.
Vorstgrens staat dacht ik op iets van 60 / 65 cm?? Weet het niet zeker, hoop dat iemand dat even kan bevestigen.
 
Ja als het echt superkoud word vriest hij zover dicht, en dat ligt erweer aan wat doe je.erin goudelrits zou wellicht mogelijk zijn zijn niet groot dus hebben ook niet zoveel ruimte onder het ijs nodig .
En met 50 diep hangt het erom, tel hier wat planten bij op die onderin de vijver liggen.
Lekker dicht laten vriezen die boel maakt niet uit ,luchtpomp.zet het water in beweging en dat wil je juist niet je wilt het warmste water onderin houden voor.de vis en .niet dat het gaat circuleren
 
Vriest compleet dicht zo'n klein vijvertje...vissen dood. Gaat dus echt niet.
 
Misschien oppvervlaktestroming? Dat het in beweging is, maar warmste water alsnog onderin zit.
 
Nee in zo'n kleine vijver kun je onmogelijk vissen houden zeker in de winter niet. Om vissen in de vijver te laten overwinteren moet een vijver echt minimaal 80 centimeter zijn maar liefst nog 1 meter diep.

Mijn advies niet aan beginnen of je vijver groter maken met een minimale diepte van 80 centimeter.
 
Of zoals MauriceB zegt, misschien wat danio's in de zomer.
 

Terug
Bovenaan