Wat is er nieuw

Welke vissen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JanaVT
  • Startdatum Startdatum
J

JanaVT

Guest
Hallo, ik heb nu een klein aquarium, 60 cm lang.

Ik was eigenlijk van plan om er een betta in te plaatsen maar weet nog niet zeker of ik dit zal doen. Hij is nu in aan het draaien met filter verwarmingssysteem en plantjes. Wel heb ik geen deksel erop of dekruit wat het ook was, en blijkbaar is dit noodzakelijk? En ook ik heb nu jongen van de Corydoras Paleatus en zou wel willen dat deze als ze groot genoeg zijn erbij kunnen, natuurlijk niet allemaal maar toch een aantal. Ik zou vragen of jullie meer informatie of tips hebben over een betta houden, of ik al dan niet beter een andere vis hou en welke dan. Ik heb wel liever een vis die de aandacht trekt en met een sluierstaart. Dus daarom dacht ik gelijk aan een betta.

Alvast bedankt.

Mvg,
 
Betta's hebben net als gourami's en andere labyrintvissen een labyrint orgaan waarmee ze boven water kunnen ademen, daarom is het belangrijk dat de lucht van ongeveer de zelfde temperatuur is als het water, omdat ze anders ziek kunnen worden. Daarom wordt een dekruit of kap bovenop t aquarium geadviseerd.
Een leuk, doch vrij klein visje is de dario dario, die heeft geen sluier maar wel mooie rode kleur.
Anders kan je ff googlen op aquavisie database, die database geeft veel goede info over waterwaardes en vakfoematen van bepaalde soorten, en dan kan je gewoon even kijken welke vissen jou aanspreken.
 
Paleautus worden veel te groot voor een 60cm Aquarium, die horen thuis in een meter aquarium of groter.
 
U bent de eerste die dit tegen me zegt. Na eigen opzoekwerk leek het wel te kunnen ik heb er 6 het minimum dus naar mijn mening lijkt dat wel gewoon te lukken ze zijn gezond en hebben genoeg schuilplaatsen. De jonkies zitten ook gewoon apart in een andere bak dus het lijkt mij geen probleem. Het kon gewoon volgens sommigen zolang ik de jonkies er niet bij hou als ze groot genoeg zijn.

Toch bedankt voor je antwoord.
 
Ik zal zeker eens kijken op die database, ontzettend bedankt!
 
JanaVT zei:
U bent de eerste die dit tegen me zegt. Na eigen opzoekwerk leek het wel te kunnen ik heb er 6 het minimum dus naar mijn mening lijkt dat wel gewoon te lukken ze zijn gezond en hebben genoeg schuilplaatsen. De jonkies zitten ook gewoon apart in een andere bak dus het lijkt mij geen probleem. Het kon gewoon volgens sommigen zolang ik de jonkies er niet bij hou als ze groot genoeg zijn.

Toch bedankt voor je antwoord.

Ze zullen er misschien niet dood aangaan nee, maar de meeste sites/databases geven een minimum van 80cm. Ik raad het ten zeerste af om ze in een 60cm aquarium te houden. Dat gaat veel stress opleveren.
 
Zijn 6 cm . Wat voor stress moet dat geven, dan? met 6 op de bodem?
Peppered Cory (Corydoras paleatus)
Adult Size: 5.1-7.6cm (2-3")
Temperature Needed: 17.8-25�C (64-77�F)
Tank Size Needed: at least 56.8 Litres (15 US G.)
 
je kletst??? Je lijkt Fozzy wel.


Peppered Cory Cat - Corydoras paleatus - Age of Aquariums

Name: Corydoras paleatus, Size, Tank, pH, Temp. Origin: Southern Brazil ...
Peppered cories are wonderful additions to any community tank. They are
peaceful ...
www.aquahobby.com/gallery/e_Corydoras_paleatus.php - Vergelijkbaar



Pepper Cory - Freshwater Aquariums - About.com

A profile of the Corydoras paleatus, Pepper Cory, including care, feeding, and ...
Tank Level: Bottom; Minimum Tank Size: 15 gallon; Diet: Omnivore, enjoys live ...
freshaquarium.about.com/od/catfish2/p/Pepper-Cory.htm - Vergelijkbaar



Corydoras paleatus - The Aquarium Wiki

Peppered Cory. Corydoras paleatus. Difficulty. Moderate. Min. Tank Size ...
Callichthys paleatus, Corydoras maculatus, Corydoras marmoratus, Corydoras ...
theaquariumwiki.com/Corydoras_paleatus

7 cm , zelfs 8 cm.
 
Bertus zei:

Ja, dus dat onderschrijft wat ik telkens probeer uit te leggen en zijn ze te groot voor een 60cm aquarium. En dus niet de 6cm die jij beweert.

Ik heb mijn zegje, standpunt gedaan. TS heeft er verder vrij weinig aan dat je het niet met me eens bent.
 
Moet je zout hebben?
TS heeft er verder vrij weinig aan dat je het niet met me eens bent.

Daar wordt toch ook 60 cm aangegeven, als kleinste maat.

Jana, gewoon doen,hoor.
 
Zou ze zelf wel wat groter houden.
Maar hij/zij heeft ze nu in 60cm.. met verdere goede zorg lijkt me dat geen reden tot zorg 😉
 
Paleatus houd je koel. Koeler dan een Betta gehouden wordt. Geen goede match dus.
 
17.8-25�C ?? niet goed voor Betta? Ivo?
 
Nee, niet goed voor Paleatus. Max 22.
 
Peppered Cory (Corydoras paleatus)
Adult Size: 5.1-7.6cm (2-3")
Temperature Needed: 17.8-25�C (64-77�F)
Tank Size Needed: at least 56.8 Litres (15 US G.)

Jij roept ook maar wat,he.
 
Ik roep helemaal niks.

25 is te warm bertus, ze overleven het wel, maar leven aanzienlijk korter.

Mascha/Ivo zegt je net hetzelfde maar die roepen blijkbaar ook maar wat.
 
Zelfde verhaal als met Panda's, dit soort databases noemen een acceptabel temp-gebied.. bv. 22-25
Maar ervaren houders/kwekers noemen 18-22 veelal als ideaal, met name ook omdat ze dan een heel slag langer leven.
 
Ach, ja?
Betta zit ook op Temperatuur: 24-30�C

En hoelang zal dat zijn dan????
 
kellemes zei:
Zelfde verhaal als met Panda's, dit soort databases noemen een acceptabel temp-gebied.. bv. 22-25
Maar ervaren houders/kwekers noemen 18-22 veelal als ideaal, met name ook omdat ze dan een heel slag langer leven.
Het is dan ook een soort die uit de zuidelijke delen van Zuid Amerika komt en daarbij hoort een forse afkoeling in de winter. Is blijkbaar zelfs winterhard in vijvers.

@ Bertus : dat is een range. Betekent NIET dat elke temperatuur daarbinnen jaarrond aanhouden ook goed is!
En kap aub met je sarcasme van vandaag. De warmte stijgt je naar je hoofd zo te zien... Ik mag je maar vandaag gedraag je je de hele dag al als een botte boer. Laten we normaal doen en niet anderen belachelijk maken. Tjonge jonge :juggle:

~ Ivo
 
Niet alles wat op internet staat is per definitie waar, als ik alles zou doen wat daar staat had ik weinig vis overgehouden. Om die reden kom ik naar het forum voor informatie. Als alles wat op internet staat zou kloppen/volledige waarheid zou zijn konden we dit forum wel afschaffen. Linkjes posten heeft dus niet altijd evenveel zin.

Iemand beschuldigen van uit de nek kletsen die wat anders beweert dan dat jij kunt vinden op internet is, behalve onbeleefd, niet productief.
 
Geen zorgen die betta komt er niet haha. En de jonkies van de paleatus gaan naar iemand die een grotere aquarium heeft als ze groot genoeg zijn. Die in mijn andere aquarium blijven gewoon, zelf vond ik 6 ook teveel dus had er 3 gekocht maar dan achterna gelezen dat ze met 6 moeten zitten minimaal, dus toen kon ik niks anders meer. Nouja je kan altijd wel wat anders maartoch. Was nooit mijn bedoeling om ze met 6 in die aquarium te houden maar als t moet dan moet t. Zolang ze gezond blijven en ze levendig rond zwemmen is het voor mij goed en voor hun vast ook. In die aquarium waar de betta zou komen zit nog momenteel niks maar ik ben niet van plan er een betta in te houden, althans niet meer. Komt vast een goudvis in ofzo het is niet dat er echt onmiddellijk iets in moet.

Toch bedankt voor jullie antwoorden!
 
JanaVT zei:
. Komt vast een goudvis in ofzo het is niet dat er echt onmiddellijk iets in moet.

Toch bedankt voor jullie antwoorden!
Gewone Goudvisen horen in een vijver en sluierstaarten wensen een bak van minimaal 120cm. En minimaal 50liter per vis.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan