Welke vissoort?


K

Kai001

Guest
Goedenavond,
Weet iemand welke vissoort dit is?
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201118-203522_Gallery.jpg
    Screenshot_20201118-203522_Gallery.jpg
    486.6 KB · Weergaven: 86
Dat dacht ik al, al verschilt de kleur sterk van wat ik op internet terug vindt. Of komt dit naarmate ze ouder worden of door voeding?
 
Ja, ja, mannetjes zijn feller en ze moeten niet gestrest zijn 👍🙂
 
Dank voor de info. Zijn qua gedrag na 3 dagen al een hele leuke toevoeging aan mijn bak.
 
Dank voor de info. Zijn qua gedrag na 3 dagen al een hele leuke toevoeging aan mijn bak.
Oh ze zitten pas drie dagen erin? Geef het tijd, gaan vanzelf mooi rood kleuren 👍
 
rasbora galaxy, danio margaritatus , parel danio
Celestichthys margaritatus tegenwoordig, dacht ik, maar het kan best intussen weer veranderd zijn.

In ieder geval zul je er onder die naam ook informatie over kunnen vinden.
Bijvoorbeeld hoe je kunt zorgen voor zo min mogelijk stress en daarmee voor mooi gekleurde vissen.
 
Precies wat Paddy zegt.
 
Het rood komt pas als ze volwassen zijn en ze zich op hun gemak voelen.
Meestal krijg je bij nieuwe vissen een paar pubers mee, dus het kan dan een paar weekjes duren voor het rood erin komt.

De donkerste op je foto is in ieder geval een mannetje. Mannetjes zijn feller gekleurd dan vrouwtjes.
Als ze gestrest zijn, worden ze bleek, maar zodra ze weer tot rust zijn gekomen komen de kleuren weer terug.

Het zijn leuke visjes, die wel een beetje schuw zijn. Als ze zich goed kunnen verstoppen in de planten, heb je de meeste kans dat ze er ook goed uit durven te komen. Hoe groter de groep, hoe meer ze durven.
En natuurlijk hangt het ook van de medebewoners af. Hoe drukker of gevaarlijker die zijn, hoe minder je ze weer ziet.
 

Terug
Bovenaan