Welke voeding heb ik nodig?


P

papegaai01

Guest
Onderstaande wordt mijn vissenbestand. Welke voeding kan ik het beste kopen?

6x bijlzalm

12x kardinaal

8x corydora's panda

Alvast bedankt
 
Bedoel je afwisseling tussen vlok en granulaat?
Ik ga er altijd van uit dat dit vooral verschilt van structuur. Men moet het granulaat of vlokvoer wel afstemmen op de bewoners (qua samenstelling).
 
Ik bedoel eigenlijk qua voeding en niet qua structuur. Ik geef daarom vlokken afgewisseld met diepvries en levend voer. Granulaat geef ik eigenlijk niet hier. Enkel wat granulaat bij de zeewaterbak maar niet bij zoet.
 
Ik bedoel eigenlijk qua voeding en niet qua structuur. Ik geef daarom vlokken afgewisseld met diepvries en levend voer. Granulaat geef ik eigenlijk niet hier. Enkel wat granulaat bij de zeewaterbak maar niet bij zoet.
Ah ok, dat is ook hoe ik er over denkt.

Waarom kies jij voor vlok? Ik kies voor granulaat omdat ik het idee heb dat er minder als zweefvuil verloren gaat. Voor de Cory's heb ik ook granulaat (dat snel naar de bodem zinkt). Nadeel daarvan is dat de overige vissen (de Espei met name) hiervan meer dan de helft op hebben voordat het op de bodem ligt.
 
Dennerle heeft goed granulaatvoer, zou dat als basisvoer pakken.

Dan een vorm van bodemtabletten voor de cory's, let wel dat je tabletten neemt voor omnivoren & carnivoren.
Hoewel soms fout gedacht zijn corydora's geen herbivoren en doen het niet goed op groenvoer tabletten die vaak aan ancistrussen worden gevoerd.

Verder zou ik nog 2-3 soorten diepvriesvoer inslaan, artemia & zwarte muggenlarven bijvoorbeeld. dit voer je dan zo'n 2-3x per week.
 
Ik voer juist vlokken omdat de Maroni s nogal heersers zijn bij het eten en de vlokken laat ik onder water los en gaan dan met de stroming mee zodat ze allemaal wat mee kunnen pakken. Net als bij het levende voer eigenlijk.

De Panda s geef ik ook vlok en levendvoer en algentabletten. Sorry Richard;)
 

Terug
Bovenaan