Wat is er nieuw

Welke voedingstabletten capsules voor in de bodem?

Kikkervis

Well-known member
Lid geworden
21 september 2014
Berichten
1,403
Leeftijd
27
Locatie
Groningen
Beste forummers,

Ik had altijd capsules in gebruik van een bekend lid hier, maar deze zijn helaas op.

Wat voor voeding raden jullie aan om extra in de bodem te plaatsen bij een bestaande bak?
 
Planten nemen niet alleen voeding via de bodem op, maar ook via hun bladeren. Ik weet dat kalium bijvoorbeeld vooral via de bladeren opgenomen wordt en dat micronutiënten niet altijd even goed benut wordt via het water.
 
Ik ben dus altijd benieuwd in hoeverre Kleibollen voeding geven, gezien deze geen macro nutrienten bevatten?
Dat zijn de Micro s inderdaad en daarnaast moet je voldoende nitraat en fosfaat in je waterkolom hebben.
 
ik ga er dan sws nog wat kleibollen van Dennerle bijdrukken, maar ik dacht dat osmo capsules met macros ook belangrijk zijn voor goede groei
 
In de nieuwe bak heb ik die kleibolletjesmix samen met laterietmix onder het substraat gestrooid (aquariumbemesting.nl). Daarnaast bolletjes gemaakt en bij de planten gestoken. Ze hebben me nog niet bedankt, maar ik denk dat ze er blij mee zijn.
 
ik ga er dan sws nog wat kleibollen van Dennerle bijdrukken, maar ik dacht dat osmo capsules met macros ook belangrijk zijn voor goede groei
Nadeel van die capsules is dat ze vaak boven het grind komen en die zie je dan liggen en moet ze telkens weghalen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan