Wat is er nieuw

Welke ziekte heeft mijn maanvis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter 26711
  • Startdatum Startdatum
2

26711

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw en kan wel wat hulp gebruiken. Mijn maanvissen hebben rare uitsteeksels bij hun anus. En ik heb geen idee wat het is. Wat ik weet is dat het niet hoort. Wie o wie kan mij helpen zodat ik dit probleem kan verhelpen. Ik heb de ergste op de foto gezet. Het is wat onduidelijk misschien, maar ik denk dat de kenners onder ons hier wel iets mee kunnen. Alvast hartelijk bedankt!

1

Als het als een trosje haartjes er uit ziet, kan je hem als verloren beschouwen. Je kan hem een medicijn kuurtje proberen te geven en apart houden, maar de ervaring zal zijn dat die steeds magerder wordt en zal ......

Sorry

Gr Martinez

martinez zei:
Je kan hem een medicijn kuurtje proberen te geven en apart houden.

Euhm.. Maar 'wat' is het dan precies? En wat voor soort medicijnen kan hij dan proberen te geven?
Dat lijkt mij wel handig om erbij te vermelden 🙂

Dan kan je namelijk ook kijken wat het is en hoe die vis er aan gekomen kan zijn en wat hij kan doen om het in de toekomst te kunnen voorkomen.

Paracetamol hahahaha.

Dit zit er meestal al in vanaf dat de vis jong is, als het om die wormpjes (camalanus) gaat en kan vroeg of laat naar buiten komen. En medicijnen hebben naar mijn mening geen zin, zonde van de moeite. eventueel kan je dit proberen(metrodinasol van saechem)

Gr Martinez

Als het inderdaad camallanus is, dan is het in dit geval nog prima te behandelen. Als een vis begint te vermageren is het vaak al te laat, de maanvis op de foto ziet er echter prima doorvoed uit. Een Levamisole kuur + herhaling ( http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post104593 ) is vaak voldoende om de vissen weer te genezen.

Hm. Dat klinkt minder hoopvol dan ik hoopte. De vis eet goed. Doet goed. Is actief en wordt niet magerder. Geldt voor allemaal. 3 van de 5 hebben het namelijk. De een erger dan de ander.
Bedankt voor alle reacties tot op heden.

Is het trouwens besmettelijk voor m'n andere vissen?

Visziekten (52) - Lake-Nyassa

... (visluizen) - 2012-11-21. Camalanus cotti (Een haakworm) - 2012-12-06 ...
Natriumchloride (NaCI) - Keukenzout - 2012-12-14. Nematoden (rondwormen) ...
www.lake-nyassa.nl/artikelen/index.php?subject_id=23 -

Goed lezen. !!!!

Camalanus cotti (Een haakworm)

Heb alles doorgelezen. Dierenartsen gebeld maar die doen moeilijk. We blijven proberen en geef nog niet op.

Camallanus is zeker besmettelijk.
Echter, ik ben er niet zeker van dat het ook echt Camallanus is, afgaand op de foto. Zijn het meerdere rode, dunne sliertjes (wormen) die uit zichzelf bewegen? Kun je eventueel een duidelijkere foto maken?

Hallo iedereen

Ik kon helaas geen andere foto maken. Maar na veel foto's bekijken weet ik zeker dat jullie gelijk hadden met de camallanus. Zojuist levamisol erin gedaan. Nu afwachten. Vissen zijn flink aan het poepen.

Bedankt voor alle informatie!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan