Wat is er nieuw

Welle vis is dit ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquaLife
  • Startdatum Startdatum
A

AquaLife

Guest
Ik was laatst in mijn lievelings vissenwinkel, en ik vond daar een geweldige vissensoort. Ik heb toen eventjes snel op mn mobiel me ingelezen over het voer, het gedrag en de vereisten van die vis. Daarna kocht ik er 6. Ondertussen is het 2 maanden later (ze doen t allemaal nog 😀 ) en ik ben hun naam vergeten. Ik kan er niet tegen dat ik de naam kwijt ben want dat is zo onprofessioneel. Kan iemand mij helpen ? Het is de vis rechts van de chorydora.

image.jpeg

De naam van de linker vis is Corydora hoor 😉 en valt me op dat deze bijna geen baarddraden heeft,moet ineens aan de vorige discussie over bodembedekking denken... :juggle:

Maar daar ging de vraag niet over natuurlijk,durf enkel niet te zeggen wat het is zo 123. sorry

Seabait, je probeert gewoon je gelijk te halen in een topic waar je niet thuis hoort, je weet namelijk de vissensoort niet. En maakt het mij uit dat die chorydora geen baarddraden heeft ? Sterfen doet ie niet en zowel dan koop ik een nieuwe. Graag de rest on-topic. Ik vroeg om de rechtervis

Bedankt.

Even offtopic, maar Seabait heeft wel een punt. En "ik koop wel nieuwe als deze sterven" is niet bepaald de juiste instelling vrees ik.

Goed. Maar dit grind heeft mijn bak zo mooi gemaakt als ie nu is. Dan neem ik eerder geen chorydora's meer als deze overleden zijn dan dat ik het grind zal veranderen of de huidige chorydora's eruit zal gaan halen.

Even offtopic, maar Seabait heeft wel een punt. En "ik koop wel nieuwe als deze sterven" is niet bepaald de juiste instelling vrees ik.

Hier ben ik het mee eens en de bodem heeft wel degelijk soms gevolgen voor de baardharen. een "scherpe" bodem kan daar debet aan zijn als ze stuk gaan en vandaar dat de Cory geen scherpe bodem wenst. Overigens zijn het Corydoras😉. Maar dat even terzijde dus🙂.

En maakt het mij uit dat die chorydora geen baarddraden heeft ?
Je moet nog altijd weten, het gaat hier wel om dieren. Het maakt zeker wat uit.
Sterfen doet ie niet en zowel dan koop ik een nieuwe.
Dit is niet het juiste omgaan met dieren. Heeft het gevolgen voor het beestje?? Dan zal ik er wel steeds nieuwe gaan kopen...

Seabait, je probeert gewoon je gelijk te halen in een topic waar je niet thuis hoort, je weet namelijk de vissensoort niet. En maakt het mij uit dat die chorydora geen baarddraden heeft ? Sterfen doet ie niet en zowel dan koop ik een nieuwe. Graag de rest on-topic. Ik vroeg om de rechtervis

Dierenwelzijn is niet aan je besteedt he?
Je hebt het over sterfen (het is sterven) doet ie niet, dus als ik het zo lees heb je maar 1 Cory zwemmen. Je weet dat het gezelschap dieren zijn?

Nee. Ik heb 2 Cory's zwemmen. Weet je wat, ik vervang de bodem binnenkort en zal m meer gezelschap geven. Wat vinden jullie van aquasoil ?

Dat is meer geschikt voor garnalen bakjes of speciale scapes eigenlijk

Dan kun je denk ik beter de Cory s wegdoen want waarom een hele nieuwe bodem waar je zo tevreden over bent?

Ok bedankt

Als je de bodem zou gaan vervangen dan moet de hele bak op de kop met alle stress die daarbij komt en je bent je bacteriecultuur ook weer kwijt.

Een mannelijke Hyphessobrycon bentosi.

Hèhè, eindelijk iemand on-topic.
Inderdaad een H. bentosi, ook wel bekend onder de naam H. robertsi.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan