Werk druk


P

Peter76

Guest
Probleem met mijn werkdruk. Mijn werkdruk is als co2 in gang is 1 bar. S morgens/voormiddag voor dat co2 toevoer start staat mijn werkdruk op 6 bar of meer. Als magneetventiel zich uitschakeld dan gaat de de co er razend snel uit tot die terug op 1 bar staat en verloopt dan normaal. Weet iemand hier raad mee. Heb een jbl proflora direct en nog een terugslagklep tussen slang zitten
20170310_152919.jpg
 
Draai de reduceer eens helemaal richting 0 bar, als de set loopt.

De bellen moeten stoppen. Zet dan het magneet ventiel uit. De druk mag nu oplopen tot 0,5 bar. Liefst niet.

Als dit zo blijft, dan de reduceer opendraaien tot 1 bar.

Vervolgens magneet ventiel open zetten. Druk moet 1 bar blijven. Ook bij dicht ventiel.

Anders denk ik toch, dat er een lek zit in de reduceer.
 
Vast en zeker een lek. En volgens mij zit de diffusor op de kop.
 
Ok merci,zal eens proberen. Laat nog iets weten hoe is gegaan.
 
Gisteren gedaan wat gezegd was. Nu weer werkdruk omhoog gegaan boven de 4 bar. Is slecht te zien maar je ziet dat het ver boven de 1 ba
20170317_075552_LLS.jpg
r is
 
Juist overal zeepsop op gedaan,nergens geen lek te vinden,en werkdruk gaat toch nog omhoog
 
Ja zijn originele slang en is maar 1 meter lang. Het probleem zit niet in de slang denk ik.
 
Als magneetventiel zich uitschakeld dan gaat de de co er razend snel uit
Ik heb ook zoiets gehad. Toen bleek dat mijn slangen als een soort ballon fungeerde. Als dan de magneetschakelaar open ging krijg ik een enorme aanvoer van CO2 totdat de druk weer normaal was.
 
Hoe heb je dat opgelost?
 
Ik heb er andere slangen opgedaan toen was, voor mij, het probleem opgelost.
 
Ik heb ook zoiets gehad. Toen bleek dat mijn slangen als een soort ballon fungeerde. Als dan de magneetschakelaar open ging krijg ik een enorme aanvoer van CO2 totdat de druk weer normaal was.

Dit effect heb je alleen als het magneet ventiel na een stuk slang komt.
 
Juist overal zeepsop op gedaan,nergens geen lek te vinden,en werkdruk gaat toch nog omhoog

Dat lek ga jij ook niet vinden. Dat zit intern, in het reduceer meganisme.

Reduceer is een rubber ventiel dat wordt dichtgedrukt door een veer. Met de knop regel je de druk van de veer op de klep.
Dus ook de werkdruk.
Als de veer het ventiel dicht drukt, maar het ventiel zelf is lek, dan loopt de druk dus op.

Werking reduceer ventiel
 
Alles is een maand oud ongeveer. Dus terug naar winkel gaan of contact opnemen met verkoper. Waarschijnlijk garantie dan hoop ik.
 
Alles is een maand oud ongeveer. Dus terug naar winkel gaan of contact opnemen met verkoper. Waarschijnlijk garantie dan hoop ik.

Dat zou ik wel doen ja.
 
Als je wil weten of je regelaar lekt kan je het volgende doen:
Magneetventiel sluiten en de fles toe draaien. Als die zo een nachtje staat en de volgende morgen staat de werkdruk nog op hetzelfde punt, is er daar al geen lek.

Die van JBL zijn niet van de beste kwaliteit, dus het zou even goed een slecht werkende regelaar kunnen zijn.
 
Slang waar druk op komt, dan hoge drukslang gebruiken.
 
Gisteren op aanraden van verkoper eens een heel flexibele leiding geplaatst ipv die stijve. En terugslagklep ervan tussen. Heeft geholpen. Werk druk is 1,2 bar gisteren avond en stond vanmorgen op 1,4 bar. Bij flexibele leiding duurt het wel lang vooraleer er druppels komen. En die terugslagklep wil ik er ook terug tussen. Wacht af wat morgen mijn werkdruk is,is die nog zo laag dan steek ik die terugslagklep er tussen. Is iets veiliger. Alleszins bedankt voor de reacties.
 

Terug
Bovenaan