Weten jullie wat dit is?


L

Laurens1996

Guest
Hallo mede forummers,

ik vraag mij erg af wat dit is hebben jullie een idee?

groetjes
 

Bijlagen

  • C6204761-A553-47CB-B428-788CCF3D18B1.jpeg
    C6204761-A553-47CB-B428-788CCF3D18B1.jpeg
    147 KB · Weergaven: 139
  • 99F7B552-496B-4073-AD06-3D0931976E5C.jpeg
    99F7B552-496B-4073-AD06-3D0931976E5C.jpeg
    146.3 KB · Weergaven: 135
  • E2E89920-1843-4E86-AB9B-A4D039182F28.jpeg
    E2E89920-1843-4E86-AB9B-A4D039182F28.jpeg
    157.9 KB · Weergaven: 153
  • A78CF440-A1E8-4338-8772-C55A31419B65.jpeg
    A78CF440-A1E8-4338-8772-C55A31419B65.jpeg
    220.1 KB · Weergaven: 138
Heb je slakken in je aquarium? Het lijkt op slakkeneitjes
 
Hey garnaalkardinaal, ja vast een paar verstekelingen:)
 
Dat lijken me ook slakken eitjes toe. De plant op de foto is volgens mij geen echte aquariumplant.
 
De plant op de foto is volgens mij geen echte aquariumplant.
Dat klopt helemaal,
 
Hallo, het zijn wel degelijk echte planten minus de plant bij het filter :)
 
Het is wel een echte plant maar niet een onderwater plant, deze plant is bedoeld voor een paludarium o.d., en deze worden vaker in een viszaak aangeboden als onderwater plant, maar zijn dit niet en gaan snel achteruit en vervuilen je water,
kijk in de link maar eens goed naar welke plant jij hebt.
 
Bedankt voor de heldere uitleg Ton!

Dat lijken me ook slakken eitjes toe. De plant op de foto is volgens mij geen echte aquariumplant.
Precies die twee ideeen had ik ook. Sterker nog, bij de foto van die plant dacht ik "huh, die heb ik hier in de woonkamer in een pot staan.".
 
Hallo, het zijn wel degelijk echte planten minus de plant bij het filter :)

Dat klopt maar zoals Ton al verwoord niet echt geschikt voor onderwater. Bij de lfs worden vaak diverse soorten aangeboden die niet hiervoor geschikt zijn zonder dat dit goed wordt aangegeven.
 
De plant lijkt me een Dracaena. (sanderiana?) Dit zijn inderdaad planten die bedoelt zijn voor een Terrarium. Ze kunnen wel even onder water, dat gebeurt in de natuur ook, maar niet langdurig. Dit geldt ook voor Fitonia's, Chorophytum en Acorus soorten die ik laatst bij een tuincentrum zag staan.
 
Bij de lfs worden vaak diverse soorten aangeboden die niet hiervoor geschikt zijn zonder dat dit goed wordt aangegeven.
Wat ik dus totaal niet kan begrijpen... :juggle:
 
Wat ik dus totaal niet kan begrijpen... :juggle:
Ik begrijp het heel goed.
1) het verkoopt.
2) de groothandel bied het aan op de aquarium lijst... dus zal het wel kunnen.
(dezelfde gedachtengang als vele mensen hebben als ze naar een lfs gaan)
3) als een plantje dood gaat, na x aantal maanden zal bijna niemand nog denken dat dit komt omdat het geen water/moerasplant is maar omdat ze iets verkeerd gedaan hebben.
Bij gevolg gaan ze gewoon weer een nieuwe kopen.
En zo blijft jet cirkeltje rond gaan.
 
Ik betwijfel of de lfs zelf wel altijd weet dat het om een plant gaat die niet echt in onze bakken thuishoort.
 
Ik zie ze ook vaak staan bij de LFS, als je dan zegt dat het geen aquariumplant is kijken ze je uilig aan en zeggen ''jawel hoor deze komt van de groothandel''
 
"...3) als een plantje dood gaat, na x aantal maanden zal bijna niemand nog denken dat dit komt omdat het geen water/moerasplant is maar omdat ze iets verkeerd gedaan hebben.
Bij gevolg gaan ze gewoon weer een nieuwe kopen.
En zo blijft jet cirkeltje rond gaan.
Ik had dus verwacht dat als mensen telkens een plantje kopen bij dezelfde winkel maar deze blijft dood gaan dat mensen dan op een bepaald punt toch vraagtekens krijgen bij de winkel. Maar dat werkt natuurlijk niet zo omdat er vele maanden tussen zitten en mensen snel denken dat ze het zelf niet goed gedaan hebben..
 
Goede info dank mensen enige ideeën voor leuke vervangende plantjes?:)
 
Goede info dank mensen enige ideeën voor leuke vervangende plantjes?:)


 

Terug
Bovenaan