Axolotlfan_2022
Active member
- Lid geworden
- 17 maart 2023
- Leeftijd
- 13
- Website
- www.axolotlinfo.nl
Het was gewoon een vraagje 🙂
Dat komt eerder door problemen met het klimaat daar in het NoordenTja, ik presteerde het zelfs om waterpest dood te laten gaan....
Waterpest is onkruid als de rest het allemaal mooi doet 😄 beetje zelfde als hoornblad en alg misschien. Ik zag mn waterpest ook wel wortels maken naar veel en sterk was het niet. Hij ging liever met wortels het water door dan de bodem in ook ik kreeg het verpest in het zuiden!Gheghe. Dat zal het zijn.
Vaak als die teveel licht krijgt want dan wil hij hard groeien maar omdat het een trage groeier is kan hij niet genoeg voeding opnemen om het blad te beschermen voor zover ik weet.Anubias is wel een algenmagnet.
Ik combineer het met pothos plant en geen algen meer. Geen idee hoe we het in Nederland noemen.Vaak als die teveel licht krijgt want dan wil hij hard groeien maar omdat het een trage groeier is kan hij niet genoeg voeding opnemen om het blad te beschermen voor zover ik weet.
De Drakenklimop.Geen idee hoe we het in Nederland noemen.
Geregeld met de 30 seconden methode behandelen : dompelen in verdunde javeloplossing - na een 30 seconden dompelen goed spoelen in zuiver water en je bent weer voor een maandje algenvrij. Dit is natuurlijk enkel praktisch toepasbaar indien je de annubias op een stukje kienhout hebt staan dat je gemakkelijk eruit kan nemen. Ik doe dit zowel voor de javavaren als de anubias. De algen zijn er niet onmiddellijk vanaf maar na een weekje is er geen spoor meer te zien van de algen.Uit mijn ervaring zijn javavaren en anubias de meest diehard plannen die je kan hebben. Anubias is wel een algenmagnet.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.