Wat is er nieuw

Wie ben ik?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barry-incpiria
  • Startdatum Startdatum
B

Barry-incpiria

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben weggegeven omdat ik te veel aan het vechten was met een soortgenoot, en zit nu hier.
Ik hang overdag graag achter een houtje of sta op me kop tegen de acherwand.
's avonds word ik pas echt wakker en dan zwem ik de hele bak door en dan maak ik salto's.
Eten doe ik komkommer, tabletjes, alg en als der wat levend of diepvries op de grond valt probeer ik die ook. Op de houtjes schraap,zuig ik ook. Wortel vind ik niet lekker.

Weet dat ie uit een aquarium komt met grindbodem.
Ikzelf heb een fijne grindsoort van 2mm.
Is dit heel erg voor deze vis en z'n baard?
Hij is nu een kleine 15 cm.

487578_0_82_dsc00718_test.jpg

265226_0_82_dsc00720.jpg

357578_0_82_dsc00721.jpg

Synodontis eupterus

Synodontis eupterus, een groepsvis die 30 cm. kan worden. Onderlinge agressie komt vaak voor als er te weinig soortgenoten zijn (het wil dus niet zeggen dat het een solitaire vis is als hij een soortgenoot aanvalt). I.p.v. de vissen te scheiden hadden er beter een paar soortgenoten bijgezet kunnen worden (mits de bak daar groot genoeg voor is).

En hoeveel soortgenoten zou je dan minimaal bij elkaar moeten zetten dat ze onderling niet meer vechten?

synodontis eupterus?

ow ik zie der is al gereageerd.

Met 4 vechten ze ook om een plek,hoor.
Genoeg schuilplaatsen,moeten toch zonodig allemaal op die ene plek.

Barry-incpiria zei:
En hoeveel soortgenoten zou je dan minimaal bij elkaar moeten zetten dat ze onderling niet meer vechten?
5+, maar dan wel in een bak van minimaal 200 cm. Het worden joekels.

Ze danken hun naam Verdervin meerval aan het feit dat ze een extreem grote rugvin hebben en dat ze geluiden kunnen maken.
Vreedzame vis die zowel single als koppel of als groep gehouden kan worden.
De vis heeft een voorkeur voor wat harder water en is daarom geschikt om in de gemiddelde cichlide aquarium te houden.
De jonge gestippelde kleur wordt op latere leeftijd wat grijzer/grauwer.
als voeding eten ze eigenlijk alles , o.a. artemia, rode muggenlarven en droogvoer. Daar ze redelijk slecht zicht hebben tasten ze met hun baarddraden de hele bodem af op zoek naar iets eetbaars

Dit komt van google..

En idd mijn bak zou daar te klein voor zijn om der minimaal 5 te houden.

Kan ie wel solitair.. of dan beter wegdoen?

Als ze solitair gehouden worden zie je ze amper omdat ze zich verstoppen. In een groep voelen ze zich zekerder en laten ze zich meer zien. Voor mij een teken dat dit geen solitaire of koppelsoort is.

Oke dat klinkt aannemelijk '-)
Klopt het wel dat dit een vis is die 's avonds en 's nachts actiever is?

937295_0_82_dsc00582.jpg

Overdag zit ie vaak in het decoratiestuk of op z's houtje.
's avonds zwemt ie wel door de hele bak.

Zijn nachtdieren.

Dan gaan ze de bodem afstruinen,naar achter gebleven voer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan