Wat is er nieuw

wie ben ik?

• Onderwerp starter Onderwerp starter reyo
  • Startdatum Startdatum
R

reyo

Guest
Wie kan ons vertellen wat voor soort vis ik ben?
Er werd ons verteld dat ik niet groter zou worden als dat ik nu ben.
Helaas werd er niet verteld of dat ik een man of vrouw was, en eigenlijk zouden wij hiervan een koppeltje van willen maken.
Wie kan ons dit vertellen?

reyo7.jpg

Heb je nog een foto? Het lijkt me op het eerste gezicht een Ancistrus, maar niet de Ancistrus cf. Cirrhosus welke veel voorkomt.

Als het een Ancistrus is, dan is het sowieso een vrouwtje. Mannetjes krijgen namelijk een 'gewei' op hun hoofd.

Wat is je bakmaat eigenlijk? Wat zit er nog meer in?

In een ander topic vertel je al over kersenbuiken. Het lijkt me bijzonder verstandig eerst eens goed te bekijken en na te vragen of uitbreiding wel gewenst en verantwoord is.

~ Ivo

Van deze heb ik nog geen meerdere foto's, ben er wel mee bezig, maar mogelijk bedoel jij de vis hieronder die in onze andere bak zit, deze word wel groter.
de vis waar de vraag over gaat is echt max. 6 cm lang.
http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/reyo1.jpg
groetjes Ren� en Yvonne.

Ik dank niet dat dit een Ancistrus is. lijkt mij meer op een Peckoltia Brevis, ik denk ook aan de L 205.
Deze vis is zeer veranderlijk qua tekening maar de vorm van de vis en de kop doen mij sterk denken aan mijn eigen eigenwijze scharrelaars!

Greetzz Bigsmoke

Mascha&Ivo zei:
Wat is je bakmaat eigenlijk? Wat zit er nog meer in?

In een ander topic vertel je al over kersenbuiken. Het lijkt me bijzonder verstandig eerst eens goed te bekijken en na te vragen of uitbreiding wel gewenst en verantwoord is.

~ Ivo

de bak waar deze vis in zit is van mijn vrouw (Yvonne) en deze is 60 x 30 x 40 cm. Hier zitten enkelt wat guppen, een koppel zwaardrager en deze vis (waar het topic is om begonnen) in.

De kersenbuiken en de meerval (vrouwtjes borstelneus) die zitten in een bak van 120 x 40 x 50 cm.
Ik zal eens precies kijken wat en hoeveel vissen er in elke bak zit, ze zijn namelijk beide overgenomen en willen van de 120cm bak eigenlijk goed kijken wat er wel en niet in zou moeten. Er zitten nu o.a. twee maanvissen in die we beide eigenlijk niet willen.

Groetjes Ren� en Yvonne.

BigSmoke zei:
Ik dank niet dat dit een Ancistrus is. lijkt mij meer op een Peckoltia Brevis, ik denk ook aan de L 205.
Deze vis is zeer veranderlijk qua tekening maar de vorm van de vis en de kop doen mij sterk denken aan mijn eigen eigenwijze scharrelaars!

Greetzz Bigsmoke

Weet je toevallig ook waar we iets over deze soort kunnen lezen?

Groetjes Yvonne.

reyo zei:
BigSmoke zei:

Greetzz Bigsmoke

Weet je toevallig ook waar we iets over deze soort kunnen lezen?

Groetjes Yvonne.

Hier: http://www.planetcatfish.com/common/spe ... es_id=1339

Ik wil BigSmoke zijn wijsheid niet in twijfel trekken maar ik denk niet dat dit hem is. Als je een betere foto hebt kan ik het mogelijk met zekerheid zeggen.

Ik moest eerlijk gezegd w�l direct aan de Ancistrus cf. cirrhosus (borstelneusmeerval) denken.
En dan een vrij jonge vis, een vrouw lijkt me het meest waarschijnlijk (nog geen enkele aanzet tot antennes te zien).

@Ludger: een van mijn Peckoltia's heeft vrijwel dezelfde bouw EN tekening, vandaar mijn reactie!
Zijn sterke vissen, al meer dan 10 jaar in mijn bezit!

Greetzz BigSmoke

BigSmoke zei:
@Ludger: een van mijn Peckoltia's heeft vrijwel dezelfde bouw EN tekening, vandaar mijn reactie!
Zijn sterke vissen, al meer dan 10 jaar in mijn bezit!

Greetzz BigSmoke

Het zou kunnen dat je gelijk hebt hoor, maar toch neig ik nog steeds meer naar een Ancistrus 😛 Als TS een betere foto heeft dan kunnen we het met zekerheid zeggen.

We gaan ons uiterste best doen om een betere foto te kunnen maken echter zit hij/zij heel vaak tussen de planten op het kienhout en nauwelijks op de ruit en/of grind.
Enige aanwijzingen voor een goede foto (zoals jullie die zouden willen) zijn altijd welkom.

Gr. Ren�.

Neem een metalen binddraadje rijg hieraan 4-5 schijven (2-3 cm dik) komkommer en een theelepeltje.
Dump dit in je bak, demp de verlichting, (leg een stuk donker papier of plastic onder de lamp(en).
Ga klaarzitten, zoom in op komkommer en binnen 5 minuten heb je een prachtige opname van de vissies!

Greetzz BigSmoke

Peckoltia ??, ik heb ze zelf ook een week nu.
Mijn zijn wat donkerder van kleur

Dat lijkt mij een Ancistrus Claro (LDA008). Je ziet dat de vis echt een tekening heeft en niet stippen zoals de Ancistrus cf. Cirrhosus.

idd wat ludger zegt.
heb er genoeg maar die hebben niet een tekening zoals deze..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan