Wat is er nieuw

Wie ben ik ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pol_de_gezzmol
  • Startdatum Startdatum
P

Pol_de_gezzmol

Guest
Ik heb dit visje gekregen van een vriend. Zat bij hem in de vijver, samen met guppy's en platty's die hij eruitgehaald heeft voor de aankomende winter.

Wie kan mij vertellen welke soort het is ?
Het is ongeveer even groot als een vrouwtjesgup.
wie_ben_ik.jpg

Pol_de_gezzmol toch? 😛

Tinca tinca een zeeltje.

Ja lol, correct ik ben pol de gezzzmol.
Amai als dit een zeelt is, deze wordt tot 70cm... Zit momenteel binnen bij de schildpadden, maar zal dan best mee verhuizen naar de vijver.
Bedankt voor de reactie

Ze worden meestal tot 55cm. Ze wroeten het liefste de hele dag in de bodem naar larven en ander lekkers. Dus de bodem mag daarom in een vijver niet te steriel zijn.

Je ziet ze vaak in poldersloten zwemmen.

En worden hele mooie vissen zeg ik als voormalig hengelaar.

Het lijkt ook wel een beetje op een Vetje(Leucaspius delineatus)

Jonge zeeltjes

08653-Young-Tench.jpg

Vetje
161516.jpg

Daar lijkt het ongelooflijk goed op. Bedankt voor de reacties. Ik heb nu wel (eindelijk) een vijver, maar wil hier eigenlijk geen vis in. Ik ga deze jonge knaap uitvangen en in een visvijver uitzetten denk ik. Ik vrees dat hij hier niet aan voldoende eten zal geraken anders. In de bak waar hij zit leeft zo goed als niks op de bodem.

Zover ik weet mag je in ieder geval in Nederland geen vissen in het wild uitzetten, Ook niet deze.

Hij heeft het toch ook over een visvijver?

~ Ivo

PS: Houthulst ligt in Belgi�.

Ja inderdaad, ik bedoel een vijver, weliswaar met openbaar karakter, maar geen parkvijver, ook geen natuurvijver, of vijver in beschermd gebied. Een vijver aangelegd voor de liefhebbers van de hengelsport. Waar dit visje voldoende modder en eten zal vinden en wss ook soortgenoten om lekker mee te paren en leuke avonturen mee te beleven. Happy end zou ik zo zeggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan