Wie heeft er nog een idee?


Nou ze hebben de nacht overleefd en zwemmen iets vrijer maar dan wel achterin en hoog want de manen zwemmen als 4 tanken altijd bij de voorruit op en neer en dat gebied mijden ze.

Hier zwemmen de kardinalen ook precies waar de Sveni's niet zwemmen, hoewel ze elkaar ook wel eens tegenkomen, maar tot nu toe gaat het nog steeds goed 🙏🙂
Jij doet vissen niet eerst ffies in quarantaine voordat je ze je bak ingooit?
 
Ik heb nog nooit een vis in quarantaine gedaan en heb er ook geen bak voor klaarstaan. Tot nu toe 14 jaar geen problemen mee gehad maar ja ik klop dat even af.
 
Ik denk het gros van de aquarianen niet maar goed het KAN een keer misgaan als je pech hebt.
 
Ik doe ze altijd wel even een paar dagen in een grote curver met een intern filtertje en een kleine heater, om er zeker van te zijn dat ik geen stip of zo de bak inbreng
 
O ja dat is ook een optie en dat is iets om te onthouden.
 
Ik houd ze bij voorkeur ook een weekje apart, ik heb een kweekbakje staan dat daar voor kan dienen en/ of nog een 80cm bak voor noodgevallen, reserveheatertje erbij. (Als het te koud zou zijn) Filter is bij lage bezetting eigenlijk niet eens echt nodig. Bovendien probeer ik dan dagelijks een waterwissel te doen waarbij ik water uit het draaiende aquarium gebruik om aan te vullen.
 
Vandaag nog 2 blauwe rakkers meegenomen dus dan heb ik er 8 en dat is me genoeg en de manen laten ze lekker met rust.
Af en toe lijken ze ADHD te hebben en op den duur is er dan wel een Maanvis die ze even tot de orde roept maar verder gaat dat prima.
 
Denk jij dat die vissen met ADHD op de foto willen? Ik heb eergister een foto met de 6 van de Fusion in mn FA gepost maar ja je ziet ze amper.
Ik kan me voorstellen dat de Manen binnenkort overspannen zijn:DD:DD
 

Terug
Bovenaan