Wie heeft er verstand van Corydoras kweek?


Wat een rare reactie.. Je heb toch geen idee over de situatie van de andere persoon, Maar hier je uitleg voordat je straks om fysiek bewijs gaat vragen:ROFLMAO:.. ik heb een kamer met een schuin dak (waar overigens mn bed onder staat). De rest van het huis ga ik niet storen met zoiets midden in de woonkamer, maar misschien kan je dat dan ook niet begrijpen.
Inderdaad , ik snap het nog altijd niet . Van mij hoef je niet te kweken hoor , echter zal je dat een grote verbetering geven (tenminste als je uitgaat van vers ontloken artemia)
Ik heb net eens opgemeten hoeveel ruimte dat in beslag neemt , 15x7x25cm (lxbxh) :rolleyes:
 
Inderdaad , ik snap het nog altijd niet . Van mij hoef je niet te kweken hoor , echter zal je dat een grote verbetering geven (tenminste als je uitgaat van vers ontloken artemia)
Ik heb net eens opgemeten hoeveel ruimte dat in beslag neemt , 15x7x25cm (lxbxh) :rolleyes:
Ik zal het boven m'n bed hangen bij het raam dankje
 
Ik geef mijn baby cory's ook nooit levende artemia, zonder gaat ook prima.
Wel geef ik ze naar 2 weken HS AQUA ARTEMIA QUICK.
 
Hoi! Ik heb mijn eerste redelijke poging gedaan, aldan niet zonder uitval, maar wel wat van geleerd. Wat voor mij werkte was een Ziss kweekbak, BL-2B (met een dichte onderkant), die hang je in je aquarium en dan heb je de waterwaardes van je grote aquarium en hoef je niet dagelijks te verversen! Hierin had ik mos en catappablad. Het waterniveau had ik wat lager gezet in dit aquarium. Voeren ging het beste met gedroogde artemia (makkelijk! dan hoef je zelf niet te kweken). De dierenwinkel brengt ook wel eens een nakweek volledig op met deze gedroogde artemia en voor mij werkte dat veel beter dan het andere voer.

Alleen het vrijlaten is een dingetje.. Hoe vroeger je ze vrij laat, hoe sneller ze groeien.
 
Ziss kweekbak, BL-2B zijn super handig ook voor andere jonge visjes etc.
Investering meer dan waard!
 
Het probleem met uitgekomen eitjes is dat de jongen vaak verhongeren. Ik heb ooit een groep van 10 grootgebracht, in een klein drijfbakje, drijvend in een grotere bak. Ik deed er ook vaak of een paar kleine slakken in kleine garnalen, die helpen om de bak wat schoon te houden.
Ik gaf ze fijne gemalen visvoer, dat naar de bodem zinkt, zodat ze dat kunnen eten. Meerdere keren per dag een klein beetje, dat naar de bodem zinkt en dan haalde ik met een pipet na een tijdje het eten wat niet is opgegeten er weer uit samen met eventuele ontlasting, van de jonkies of de slakken en/of garnalen.
Toen ze groter werden heb ik ze overgezet in een nanobakje (40L) en pas nog veel later in het aquarium waar de ouders ook in zwemmen (125L). Inmiddels zijn ze al enige jaren oud en zwemmen nog vrolijk rond.
Het is nu weer wachten tot ze opnieuw eitjes aan afzetten...want zonder die stap kom je nergens...
 

Terug
Bovenaan