Wat is er nieuw

Wie helpt me aan de naam van deze vis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nick van Loon
  • Startdatum Startdatum
N

Nick van Loon

Guest
Hallo allemaal,

Ik had gisteren een paar nieuwe vissen gekocht maar ben van deze de naam vergeten:
20140512_131729.jpg

Alvast bedankt!

Een moor goudvis???
Of kijk ik nou zo scheel?? Als dit wel zo is, toch hopelijk niet in je tropische bak??

Wat voor bak en visbestand heb je eigenlijk???

Hoi Renate,

Bedankt voor je reactie. Ik zie op google dat dit inderdaad een moor goudvis is. Deze zit in mijn tropische bak (23 C�).
Ik hoop niet dat dit niet kan want dat zou de 2e keer zijn dat deze vissenspeciaalzaak me iets verkoopt wat niet goed is, vorige keer al een vis die 50 cm meegekregen voor mn bak van 100 cm.

Ik heb nu wat kardinaal tetras, een paar platy's , corydoras aenussen, nog een kempvis en dat was het tot nu wel zo 'n beetje.

Ben toch bang dat dit totaal geen goede combinatie is..... De vis verlangt een bak van 120cm en daarbij is het een sociaal dier en wil dus graag een paar maatjes. Max 3 a 4 in een 120cm bak zonder andere vissen. Je hebt nu een tropische bak en daar past geen goudvis bij, deze kun je beter terug naar de winkel brengen of in een vijver???

Als je nou weer een andere vis in je bak wilt, vraag dan eerst even hier op het forum.... scheelt een hoop ellende....

Ja maar dat vraag ik dus altijd in de winkel dan probeer ik altijd duidelijk te maken wat mn bestand is en die mensen weten dat ondertussen al. Beetje vervelend, is het raar om een kempvis en 3 van deze goudvissen mee te geven tegelijk? Dan kan ik dat namelijk als argument gebruiken.

gewoon proberen, zij hebben jou verkeerd ingelicht en dus verkeerde vissen verkocht.....

Niet alleen jammer dat ze jou verkeerd geinformeerd hebben maar ik vind dit ook een misselijk behandeling naar de klant toe.
Het is misschien leerzaam voor andere om te melden bij wie je deze vissen gekocht hebt zodat andere gewaarschuwd zijn.

Henk P. zei:
Niet alleen jammer dat ze jou verkeerd geinformeerd hebben maar ik vind dit ook een misselijk behandeling naar de klant toe.
Het is misschien leerzaam voor andere om te melden bij wie je deze vissen gekocht hebt zodat andere gewaarschuwd zijn.

Dan kan je heel erg veel winkels melden, want een groot gedeelte van winkels die vissen verkopen (de goede uiteraard niet te na) hebben dikwijls niet voldoende deskundig personeel. Deskundig personeel is veel te duur en dus loop je het risico dat je wordt geholpen door een (goedwillende) stagiair of weekendhulp.Bovendien heeft ook een klant een z.g. onderzoekplicht. Verstandig is dus om niet alleen op advies van een dierenwinkel af te gaan, niet zomaar iets te kopen, maar vooraf je informeren en veel te lezen.

Jezelf inlezen kost niet zoveel moeite en bespaart je een hoop gedoe.

AquaVISie heeft gelijk. Als je hier een tijdje rondhangt zie je de meest dramatische visbestanden voorbijkomen die aangeraden zijn door dierenwinkels, tuincentra en zelfs aquariumspeciaalzaken. Er zijn meer 'slechte' winkels dan goede, maar als je jezelf inleest kan je je geen oor laten aannaaien.

Heb je wel drijfplanten voor je kempvis?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan